חוות רום בהר כמון סיפור של הגשמת חלום- הטור של ענת גרי-לקריף

אמנות ישראלית עכשווית
חוות רום בהר כמון צילום: ענת גרי-לקריף
אתמול ביקרנו בחוות רום. אוֹרִי, מנהלת המקום פגשה אותנו בחיוך הכי יפה שראיתי והדריכה אותנו בין השבילים וציוני הדרך של החווה. הייתה בה בְּאוֹרִי, גאווה כנה, כזו שמתגלה אצל אנשים, שמכירים בראשוניות ובמיוחדות שבמעשה שהם עושים והם מוקירים תודה על ההזדמנות ועל המתנה שניתנה להם לבלות שעות רבות ביום בהגשמת חלום באווירה מיוחדת ובטבע הפתוח.בחוות רום חיים עמית רום ומשפחתו שהם מקימי המקום ומתגוררים בו מאז שנת 1996.
חוות רום המקסימה היא חוות עיזים בפסגת הר כמון ומתקיים בה פרויקט שיקום תעסוקתי ייחודי למתמודדי נפש. במסגרתו עוסקים המשתקמים במגוון פעילויות בטבע, באוויר הצלול והכי קרוב לאדמה הדשנה, לחורש הירוק ולשמים שנראים פה כחולים וקרובים מאי פעם. עיזים מטופחות פועות בדיר המצוחצח, אבל אין לטעות, הן יוצאות כל יום למרעה באחו שבחוץ ונהנות משפע מגוון של מזון טרי בדיוק כמו שהטבע ייעד להן. בחדר הסטרילי מייצרים גבינות (עיזים כמובן), שכולן למכירה. אבל לא באביב, כי אז העזים ממליטות ומניחים להן להניק בשקט ולא חולבים.
בחממה מגדלים העובדים סוקולנטים (שהם למעשה צמחים בשרניים דמויי קקטוס רק ללא קוצים) ובסדנת הנגרות מכינים קוביות עץ מהוקצעות שלתוכן מכניסים את הצמחים הקטנים המיועדים למכירה.
עוד יש שם מרפסת פתוחה ובה ספסלים וכיסאות שמזמינים לשבת ולהשקיף אל נוף מעורר השראה, לנשום את אוויר החורש ולשכוח מהכל. 
ויש בוסתן עצי פרי מופלא, ויש גן ירק וגם פרויקט שלם של מיחזור, ויש בית קפה שתיכף ייפתח ומסעדה שרק מחכה לסיום העבודה על הכנת התפריט, ומקום לקבוצות ולאירועים קטנים ובקיצור, מקום שהוא פשוט חוויה.
נשאר לכם רק ליצור קשר ולתאם ביקור.
הר כמון, טלפון: 052-4457777
אמנות ישראלית עכשווית
חוות רום בהר כמון צילום: ענת גרי-לקריף
הטור של ענת גרי-לקריף
חוות רום בהר כמון צילום: ענת גרי-לקריף
אמנות ישראלית עכשווית
חוות רום בהר כמון צילום: ענת גרי-לקריף