'עונות' – שיתוף פעולה בין נצרת לברלין ובין מוסיקה למחול בהפקה בינלאומית מקורית

Seasons | עונות | مواسم  – הפקה מקורית בבכורה עולמי, בהשראת "ארבע העונות" של ויואלדי ובשילוב מוזיקה מקורית מאת פארס בדארנה וסלים עבוד אשקר.שיתוף פעולה בין נצרת לברלין ובין מוסיקה למחול בהפקה בינלאומית מקורית שתעלה בסוף פברואר לראשונה בישראל.

Seasons | עונות | مواسم
מתוך עונות צילום: ג'ק דוואנט

שיתוף פעולה ישראלי-גרמני יוצא דופן בכיכובם של ארשק גלומיאן (Arshak Ghalumyan) וקראסינה פאבלובה (Krasina Pavlova), סולני הבלט הגרמני Staatsballett Berlin. צמד הרקדנים יוביל את הפרויקט החדש של גלומיאן – כוריאוגרפיה מקורית בהשראת "ארבע העונות" של ויואלדי. השניים, בני זוג בחיים, מרבים להופיע יחדיו על הבמה ביצירות מחול עכשווי ולפני שבועות אחדים שיתפו פעולה בביצוע רחב יריעה של הקלאסיקה "מפתח האגוזים" בבלט הלאומי של גרמניה. לצד גלומיאן ופאבלובה יופיעו הרקדניות נדין מרשי ואסיל קובטי – בוגרות בית הספר הגבוה למחול DanceWorks Berlin, שהחלו את הקריירה שלהן בסטודיו אלאמאל בנצרת. המופע, שיעלה בישראל פעמיים בסוף חודש פברואר, ילווה במוזיקה חיה בביצוע 12 מוזיקאים ובהם אנסמבל המיתרים של פוליפוני וזמרת הסופרן נור דארוויש. המוזיקה של ויואלדי תשולב ביצירות מקוריות של המלחינים סלים עבוד אשקר ופארס בדארנה, ערבים ישראלים החיים בגרמניה. בדארנה, המתמחה בכתיבת מוזיקה לסרטים, יעבד כמה מיצירותיו התזמורתיות להרכב המיוחד וינגן בפסנתר.
המופע הינו הפקה מקורית בשיתוף פעולה מיוחד בין עמותת אלאמאל, המפעילה את בית הספר המוביל למחול באזור נצרת; ועמותת פוליפוני – עמותה המקדמת פעילויות מוזיקליות וחינוכיות הנותנות דגש על קידום מצוינות בחברה הערבית באמצעות מוזיקה קלאסית וגישור על פערים בין ערבים ויהודים באמצעות עשייה תרבותית. המופע משלב מוזיקאים ורקדנים יהודים וערבים, ישראלים וגרמנים, בני דתות שונות ואמונות שונות, לערב רב תרבותי חד פעמי בהפקת ענק שצמחה כנגד כל הסיכויים עמוק מתוך הפריפריה החברתית והתרבותית של ישראל – מהעיר נצרת, שהולכת וממצבת את עצמה כבירת תרבות אלטרנטיבית. "האפשרות להגיע לעיר נצרת, על ההיסטוריה המרתקת שלה, קסמה לי מאוד", מספר גלומיאן, ומפרט על תהליך העבודה שלו: "היצירה נולדה בהשראת 'ארבע העונות' של ויואלדי, יצירה שתשמש כחוט מקשר בין החלקים השונים של המופע. ארבעה רקדנים יציגו את העונות השונות – כל עונה תזכה לייצוג באמצעות רקדן או רקדנית, כשכל דמות תזכה למוזיקה משלה, שנוצרה על ידי מלחינים מקומיים שצמחו על האדמה שעליה נופיע. אני מאמין גדול בחיבור בין סוגות שונות ואמנויות שונות, והשילוב של מוזיקה שמבטאת אלמנטים קלאסיים לצד מקורות עממיים, משתלבת היטב בתפיסה שאני מביא כיוצר לעבודת המחול. מדובר בפרויקט יוצא דופן ועמוס בצבעים ואני מאמין שהשילוב בין הרקדנים והמוזיקאים שבונים איתי את הפרויקט מהבסיס, יוביל אותנו למסע יוצא דופן".

כוריאוגרפיה: ארשק גלומיאן (ארמניה/גרמניה)
נגני אנסמבל פוליפוני ורקדני אלאמאל מנצרת בשיתוף פעולה עם
סולני הבלט הלאומי של ברלין (Staatsballett Berlin)
מנצח: נביל עבוד אשקר
25 ו-26 בפברואר באולם ברקוביץ', נוף הגליל