כשצ'וצ'יטו ולדז נפגש עם סלעית להב – מופע של שני וירטואוזים

"הקסם" והחיבור בין השניים נוצר כבר לפני כמה שנים בעת ביקורו הראשון של אמן הפסנתר המדהים הזה, צ'וצ'יטו ולדז בישראל. הוא אשף הפסנתר הקובני, המשלב פולקלור עם קלאסיקה, ג'אז לטיני עם באך, נצר למשפחת הפסנתרנים הידועים! סלעית לבהב מהפנטת בנגינתה בכלי נשיפה שונים, כולל אקורדיון, עם אהבה למוסיקה האפרו-הלטינית, והברזילאית.בחיבור זה הם יחגגו אהבה משותפת לג'אז, לקצבים הלטיניים והדרום אמריקאים, לבאך, לפולקלור של הבואנה ויסטה לצד הג'אז הלטיני הסוחף. הם שניים בלבד – אך סכום חלקיהם הוא אין-סופי! זו תהיה הרפתקה בשניים של שני וירטואוזים בנגינתם וגם בהופעה הבימתית הסוחפת שלהם. ב27.2 הם יופיעו בזאפה ירושלים. 

עם חמישה פרסי גראמי ושלושה פרסי גראמי לטיני באמתחתו, דיי ברור שצ'וצ'יטו  ואלדס הוא אחד האמנים המוכשרים ביותר בסצנת המוזיקה הלטינית. צ'וצ'יטו ואלדס, משלב אלמנטים של ג'אז ומקצבים לטיניים כדי ליצור את הצליל הייחודי והכובש שלו, וזו בעיקר הסיבה שהוא פיתח קהל מעריצים כה מסיבי במהלך הקריירה המפוארת שלו. מהרגע שבו צ'וצ'יטו ואלדס מתיישב ליד הפסנתר שלו, הקהל מהופנט. הוא  נולד וגדל בקובה, שם פיתח תשוקה לפסנתר בגיל צעיר. יש אנשים שנולדו עם יכולות מוזיקליות טבעיות, וואלדס הוא ללא ספק אחד מהאנשים המוכשרים האלה. הוא החל את הקריירה שלו כמוזיקאי מקצועי במחצית שנות ה-60, כשהחל להקליט מפגשים כמוביל להקה. לא לקח הרבה זמן עד שואלדס הפך למנהיג להקה ומלחין ידוע ברחבי הוואנה, והתהילה שלו התפשטה עד מהרה מחוץ לקובה ולכל רחבי עולם המוזיקה הלטינית. מארגנטינה ועד ספרד, חובבי מוזיקה פשוט לא יכלו לקבל מספיק מלהיט הג'ז הלטיני המדבק של צ'וצ'ו ואלדס, וזו הסיבה שהוא זכה להכרה ולתשבחות כה פנומנליות בכל העולם. ואלדס מצא נישה ייחודית עם צליל הג'אז האפרו-קובני שלו, ותוך זמן קצר הוא קיבל פרס גדול אחד אחרי השני, והוכיח בעקביות שהוא אחד האמנים הטובים ביותר במוזיקה הלטינית. במהלך העשורים, צ'וצ'יטו ואלדס זכה להכרה בקרב מבקרי מוזיקה ברחבי העולם. כאמור הוא זכה בחמישה פרסי גראמי, שהוכיחו שהוא סמל אמיתי בג'אז הלטיני. הוא גם זכה בשלושה גראמי לטיניים וזכה לשבחי ביקורת משמעותיים במדינות בכל רחבי העולם, וזו הסיבה שצ'וצ'יטו ואלדס הוא אחד השמות הגדולים בהיסטוריה של הג'אז האפרו-קובני. 

סלעית להב היא מולטי-אינסטרומנטליסטית (חליל צד, סקסופון ואוקרדיון), יוצרת ומעבדת בעלת קריירה בינלאומית. במהלך שני העשורים האחרונים סלעית ביססה את מעמדה כאחת החלילניות הבולטות בעולם, עם קשר מיוחד לסצינת המוזיקה הלטינית. סלעית מביאה לבמה שילוב ייחודי של עומק מוזיקלי, שליטה וחיבור למגוון סגנונות, סאונד, טכניקה, אינטרפטציה ופרייזינג. כל אלה הובילו לשיתופי פעולה, הקלטות והופעות עם מוזיקאים בינלאומיים מובילים כמו ימאנדו קוסטה, אדמר קסטניידה, גינגה,  אנה קוסטה ומריאנה דה קסטרו וכמובן עם צ'וצ'יטו ואלדס,וגם עם אמנים ישראלים ידועים כמו דיוויד ברוזה, גלי עטרי ודני רובס.  סלעית הוציאה עד היום שלושה אלבומים מקוריים וניגנה בעוד עשרות אלבומים של אמנים אחרים. ב-2008 היא הקימה את שורו'לה, אנסמבל השורו הישראלי שמשלב בין סגנון השורו הברזילאי המסורתי, ג'אז ותבלינים לבנטיניים, ולמעשה הפכה לשגרירת סגנון השורו הברזילאי בישראל. סלעית היא גם ממקימי "בית השורו הישראלי"  (Clube do Choro de Israel), בית הספר הראשון בישראל למוזיקת השורו. ב-2019 היא הקימה יחד עם חבריה את QuatRio, קוורטט של נגני-על שמנגן יצירות מקוריות עם השפעות של ג'אז, מוזיקה ברזילאית וגרוב ים תיכוני.