סרט הגמר "הביקור" של התסריטאית -במאית וצלמת הקולנוע מיה קפלן נבחר להשתתף בפסטיבל קאן 2021!

סרט הגמר של התסריטאית -במאית וצלמת הקולנוע, מיה קפלן "הביקור"(HABIKUR / Night Visit), נבחר להשתתף בתחרות הסינפונדסיון, פסיטבל קאן 2021. 

׳הביקור׳ הוא סרט הגמר של מיה קפלן ,  סרט עלילתי בן 25 דקות, אותו היא כתבה, ביימה וצילמה אשר נעשה במסגרת פרויקט ׳גיבורה׳ בהפקת גאודמוס, חברת ההפקות של בית הספר לקולנוע וטלויזיה ע״ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב. הסרט הופק ע״י אפרת כהן ולווה על ידי  מיה דרייפוס ומיכל ויניק המנהלות האומנותיות של הפרוייקט. הסרט הופק בתמיכת קרן בלבטניק ובשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ובתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט.

הסרט התקבל למסגרת הסינפונדסיון (Cinéfondation) של פסטיבל קאן 2021 שנחשבת לתחרות היוקרתית בעולם לסרטי סטודנטים. מטרת התחרות היא לגלות את הדור החדש של יוצרי קולנוע צעירים מכל העולם. פסטיבל קאן הבינלאומי הוא אחד האירועים המתוקשרים בעולם ופסטיבל הסרטים החשוב ביותר מבחינת ההשפעה העולמית. מטרתו העיקרית היא לחזק את תעשיית הקולנוע ולחגוג קולנוע ברמה בינלאומית. העבודה המרכזית , אם כי הפחות גלויה של הפסטיבל היא איתורם וחיפושם בכל העולם של הבמאים המבטיחים ביותר. במילים אחרות, הפסטיבל שואף לגלות כישרונות חדשים ולשמש עבורם כקרש קפיצה לתעשייה. 

עלילת הסרט "הביקור" עוסקת במפגש רומנטי לא שגרתי בקהילה קטנה בו רותי מבלה לילה עם בחור צעיר מהיישוב שלה. אחרי שהיא מגלה את הנסיבות המטרידות שהובילו למפגש הרומנטי הבלתי צפוי ביניהם, היא מוכרחה להתעמת עמו ולהבין את האמת

מיה קפלן היא תסריטאיתבמאית וצלמת קולנוע. בימים אלו היא מסיימת את לימודיה בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע״ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב. במהלך לימודיה כתבה, ביימה וצילמה את הסרט העלילתי ׳אחיות משחקות כדורגל בשכונה׳ (2017, פסטיבל לסבית קטלנית, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים) יחד עם שירה שניידר, וביימה כחלק מקופרודוקציה עם בית ספר לודג׳ בפולין את הדוקומנטרי ׳החיים עוד פעם׳ (2018, פסטיבל חיפה). בין השנים 2018-2020 היתה מיה מנהלת הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים. בימים אלו מיה מפתחת סדרת טלויזיה וכותבת את סרטה העליליתי הראשון באורך מלא.

קרדיטים מרכזיים:

תסריט ובימוי: מיה קפלן

שחקנים: אלישבע ויל, שחר נץ, שמואל אדלמן

צילום: מיה קפלן

עריכה: אורי בירגר

הפקה: גאודמוס הפקות. מפיקה אפרת כהן

הפקה בפועל: הראל בן מלך

עיצוב אומנותי והלבשה: יסמין שטיינדל, מאי דותן