משה אלפרט במאי ישראלי בסרט קולנוע חדש ונדיר 'כנרת ים של חיים'

במקום הכי קסום בארץ בראשית, סיפור על גורת חתולי ביצות שאיבדה את אימה ונותרה לבדה בג'ונגל החיים הסוער של הכנרת. הכנרת "מאמצת" אותה, מלווה את התבגרותה עד שהיא מקימה תא משפחתי משלה. בסיפור של חתולת הביצות שזורים סיפוריהם של בעלי חיים נוספים, חיות מים,חיות יבשה ובעלי כנף נודדים. הכנרת היא מעין "אימא גדולה" לכל אלה במהלך השנה, תוך שהיא מתמודדת עם חילופי העונות, שינויי מזג האוויר, רגעי געות ושפל; שנה אחת מתוך עשרות אלפי שנות קיומה כמקור חיים. זה התקציר של הדרמה הקולנועית המרגשת על החיים הפראיים סביב הכנרת כפי שלא נראו מעולם, עשרים שנות צילום בחוויה עוצרת נשימה  כפי שמתאר הבמאי משה אלפרט. 

סרט קולנוע כנרת ים של חיים
הסרט: "כנרת ים של חיים" בימוי וצילום: משה אלפרט

אלפרט (78) הוא צלם ובמאי סרטי טבע ישראלי. הוא ביים את הסרטים "ארץ בראשית", סרט הטבע הישראלי הראשון באורך מלא שהוצג בבתי הקולנוע ואת הסרט "יללת הזאבים". "ארץ בראשית" הוא סרט הטבע הישראלי הראשון באורך מלא שבויים על ידי משה אלפרט בהפקת "אפיקים הפקות" ויצא לאקרנים בשנת 2010.  גם הסרט הזה הופק במשך 18 שנה, ומתעד בעלי חיים  באזור הכנרת, ברמת הגולן ובמדבר יהודה לצד צילומי נופים. אלפרט ביים וצילם את הסרט. הוא מלווה בקטעי קריינות של ירון לונדון, שכתבו אפרים סידון ועידית חכמוביץ, וכן בקטעי מוזיקה שהלחין אורי אופיר בביצועה של התזמורת הסימפונית ירושלים וכן בשירים של אחינועם ניני וגילי דור.

 

מתוך הסרט 'כנרת ים של חיים' לחן: עילי בוטנר, מילים: רחל שפירא עיבוד: אורי אופיר עריכה: דונה גלייט,ביצוע: ירדנה ארזי

יללת הזאבים הוא סרטו השני של אלפרט הסרט מגולל את סיפור חייו של זאב הודי במשך עשרים שנה מינקותו ועד לזקנתו. הסרט בוים וצולם על ידי משה אלפרט, הופק על ידי אפיקים הפקות ויצא לאקרנים בשנת 2013. הזאבים המרכזיים בסרט הם זאבים שגידל אלפרט בביתו הפרטי בזכות אישור מיוחד שקיבל מרשות הטבע והגנים לגדל אותם. הוא עקב אחריהם מינקות עד בגרות, כשהקימו להקת זאבים. אלפרט ביים וצילם את הסרט. הוא מלווה בקטעי קריינות של שמיל בן ארי, וכן בקטעי מוזיקה שהלחין גלעד בן עמרם.

סרט קולנוע כנרת ים של חיים
מתוך הסרט: "כנרת ים של חיים" צילום: משה אלפרט

הסרט "כנרת ים של חיים" יצא לאקרנים ב5.8.21.

 

סרט קולנוע כנרת ים של חיים