מוזיקאים ישראלים בדרך לגראמי עם אנסמבל הודי

עם אלבום הבכורה שלהם  "Shuruaat", האנסמבל ההודי של מכללת ברקלי למוזיקה מועמד לגראמי בקטגוריית המוזיקה העולמית הטובה ביותר. המכללה בבוסטון מושכת גם סטודנטים למוזיקה ישראלים ויש לה תוכנית עם בית הספר למוזיקה רימון בישראל ברמת השרון, שבה התלמידים יכולים להתחיל את השכלתם המוזיקלית ברימון ולסיים תואר ראשון בברקלי בבוסטון כך שעם  חלוקת פרסי הגראמי ביום ראשון בערב, המוזיקאי  כעשרה  מוזיקאים ישראלים עשויים לצעוד על השטיח האדום במסגרת האנסמבל ההודי של בית הספר למוזיקה ברקלי, המועמד על אלבום הבכורה שלו, "Shuruaat".

הדרך לאלבום הראשון "Shuruaat" ( הפירוש בהינדית עבור "התחלה") של האנסמבל ההודי, הייתה בלתי אפשרית,או שהיא הייתה בלתי נמנעת. מצד אחד, היו אינספור מכשולים. קחו, למשל, את האתגרים העסקיים של מכון אקדמי קטן שמגבש עסקת הפצת מוזיקה בינלאומית עם Sony Music India, או פיתוח חוזים הוגנים לחלוקת הכנסות עם כמאה משתפי פעולה. ואז יש את המסלול חסר התקדים של אנסמבל הקולג' מהבית הזה שהתפתח באופן אורגני במשך 10 שנים לתופעת YouTube עם קרוב ל-300 מיליון צפיות!! מצד שני, יש את המוזיקה עצמה, עם כל הכריזמה הבלתי נמנעת שלה. לצפות בכל אחת מההופעות שמשכו כל כך הרבה מיליוני צופים, לראות באיזו מיומנות ההרכב זורם בין סגנונות, משתפי פעולה, שפות ומצבי רוח, מאזן בין כישרון עצום לכיף רציני, זו לא תעלומה גדולה כיצד הקבוצה, בראשות המנהלת האמנותית, אנט פיליפ מצאה את האמונה להתמיד באתגרים הבלתי אפשריים הללו ולהגיע להתחלה החדשה הזו. "הדבר העיקרי שהניע אותנו תמיד הוא שתי שאלות: מה אם? ולמה לא?" פיליפ מסבירה. "כל הזמן אמרו לנו אנשי מקצוע בתעשייה, במיוחד אלה שעובדים בהודו: זו הולכת להיות משימה בלי אפשרית. כשהגענו ליום השנה ה-10 [להרכב], עם זאת, הרגשנו שלהיות קשה זה לא עוד סיבה טובה להתאפק. היינו צריכים לפחות לנסות." "חלק מהמשיכה של הקבוצה הייתה תמיד הרוח הכוללת שלה" אומרת פיליפ, "מרחב שבו לא משנה מה הרקע התרבותי או המוזיקלי שלך, אתה מסוגל להכניס את הפרספקטיבה שלך ואת הקול שלך לתוך המוזיקה, וזה נותן טעם לסאונד הכללי… בהתחלה, המטרה הייתה: כן, זו מוזיקה הודית, אבל זה צליל הודי עולמי שאנחנו הולכים ליצור ביחד."

אנסמבל הודי בדרך לגראמי
כריכת האלבום Shuruaat עיצוב: Nikhil Kaul

זה היה צליל שקהלים מגוונים ברחבי העולם  וברחבי האינטרנט הגיבו והתחברו אליו. סרטון היוטיוב השני אי פעם של הקבוצה, הפרשנות של 2014 ל"Jiya Jale" של A. R. Rahman, הפך לוויראלי בן לילה, ותוך שבוע צבר יותר ממיליון צפיות. נכון להיום, השיר מתקרב ל-53 מיליון צפיות, והוא הסרטון הפופולרי ביותר בערוץ היוטיוב של ברקלי. וכפי שמיליוני הצפיות בסרטונים הבאים הוכיחו, ההצלחה המוקדמת הייתה רחוקה מלהיות מזל. עשר שנים לאחר מכן, הרבה השתנה עבור האנסמבל. בשנת 2021, הקבוצה, שפיתחה באופן אורגני מערך ליבה של 11 מוזיקאים – שחלקם ניגנו עם האנסמבל מאז הקמתו – עברה מהצעה אקדמית לתלבושת המסע המקצועית הראשונה של ברקלי. האנסמבל יתמקד כעת בהעלאת הפרופיל העולמי של בית הספר באמצעות הופעות משלו, סדנאות והסברה. "זה באמת ספקטרום מלא של מה שהאנסמבל יצר כצוות, כמשפחה, במהלך 10 השנים האחרונות", אומר פיליפ. "זה כולל 98 מוזיקאים מ-39 מדינות. ו-98 זה הוא רק הצצה – הצצה קטנה – לכמעט 500 אמנים שהיו חלק מהאנסמבל לאורך השנים. אנחנו גם נרגשים שהאלבום "Shuruaat" מועמד לגראמי השנה ומעומדוות בפפעם הראשונה לברקלי!"

 

Arttelling הינו מגזין ששם לו למטרה קידום אמנים ויוצרים ישראלים . אם אתה הבעלים של התוכן ומצאת כי חלילה פגענו בזכויות יוצרים  ואינך רוצה שנפרסם את החומרים שלך – אנא צור איתנו קשר בדוא"ל  arttelling1@gmail.com והתוכן יימחק תוך 24 שעות.