באדי גאי BUDDY GUY מגיע לארץ לשתי הופעות בקיץ 2023

איך אתם מגדירים את הבלוז? ישנה הסכמה של רוב גדולי הז'אנר  שאחד היסודות של הז'אנר הוא הגיטריסט בן ה- 86 באדי גאי והוא מגיע לארץ בקיץ הקרוב לשתי הופעות. בגיל 86 באדי גאי  נבחר להיכל התהילה של רוקנרול, בעל השפעה גדולה על טיטאני רוק כמו ג'ימי הנדריקס, אריק קלפטון וסטיבי ריי ווהן. את שנותיו הראשונות בילה  כשותף בלטסוורת', והפך לאחד הגיטריסטים המשפיעים ביותר בכל הזמנים.באדי גאי קיבל 7 פרסי GRAMMY, פרס GRAMMY מפעל חיים לשנת 2015, 37 פרסי מוזיקת בלוז (הכי הרבה אמן שקיבל), פרס המאה של מגזין בילבורד על הישג אמנותי מכובד, פרס מרכז קנדי והמדליה הלאומית הנשיאותית לאמנויות ומגזין הרולינג סטון דירג אותו במקום ה-23 ב"100 הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים". 

באדי גאי בסיבוב הופעות בארץ

בגילו המתקדם עדיין מתעקש להופיע ורק כדי לוודא שהבלוז חי ובועט וכדי להזכיר את המוזיקאים שעזרו להגדיר אותו לאורך השנים. בראיון שנתן לפני כשנתיים למגזין לוס אנג'לס טיימס אמר "ובכן, מתעלמים מהבלוז לעומת מה שהיה פעם. תחנות הרדיו הגדולות  לא משמיעות בלוז יותר. כשהגעתי לשיקגו לפני כ-60 שנה, כל שחקני הבלוז הגדולים חיו וניגנו. הם תמיד היו אומרים לי, "נסה לא לתת לבלוז למות לעולם." אבל אני מסתכל מסביב ואתמול נעלם. מעניין לאן נעלם אתמול. זה באמת רק אני ובובי ראש כאזרחים הוותיקים היחידים שמנגנים. אז כל מה שאני יכול לעשות עם הזמן שלי – אהיה בן 85 ב-30 לחודש זה – אני עדיין מנסה לשמור על הבלוז בחיים, אחי. זה לא קל כשאתה לבד". למרות שבאדי גאי לנצח יהיה מזוהה עם שיקגו, הסיפור שלו מתחיל למעשה בלואיזיאנה. אחד מחמישה ילדים, הוא נולד ב-1936 למשפחה של שותפה וגדל במטע ליד העיירה הקטנה לטסוורת', הממוקמת כ-140 מייל צפונית-מערבית לניו אורלינס. באדי היה רק בן שבע כשייצר את ה"גיטרה" המאולתרת הראשונה שלו – מתקן שני מיתרים המחובר לחתיכת עץ ומאובטח בסיכות ראש של אמו. בשנת 1957, הוא לקח את הגיטרה שלו לשיקגו, שם ישנה לצמיתות את כיוון הכלי, תחילה במפגשים רבים עבור תקליטורי השחמט לצד Howlin' Wolf, Muddy Waters ושאר הסגל האגדי של הלייבל, ולאחר מכן בהקלטות. משלו. הסגנון המתלהט שלו הותיר את חותמו על גיטריסטים מג'ימי פייג' ועד ג'ון מאייר. "הוא היה בשבילי מה שאלביס היה כנראה עבור אנשים אחרים", אמר אריק קלפטון בכניסה להיכל התהילה של גאי ב-2005. "המסלול שלי נקבע, והוא היה הטייס שלי". שבע שנים מאוחר יותר, יולי 2012 התבררה כאחת השנים המדהימות של באדי גאי אי פעם. הוא זכה בפרס מרכז קנדי לשנת 2012 על תרומתו לאורך חייו לתרבות האמריקאית; מוקדם יותר באותה שנה, בהופעה בבית הלבן, הוא אפילו שכנע את הנשיא אובמה להצטרף אליו במקהלה של "Sweet Home Chicago". גם בשנת 2012, הוא פרסם את ספר הזיכרונות המיוחל שלו, When I Left Home.

 

באדי גאי הוא אוצר אמריקאי אמיתי ואחד מהקשרים האחרונים ששרדו לעידן היסטורי באבולוציה המוזיקלית. הוא ממשיך להסתכל לעתיד של הבלוז באמצעות עבודתו המתמשכת עם בן טיפוחיו בן ה-18, קווין סאליבן. "אני מודאג מאוד מהמורשת של בוצי, וולף וכל החבר'ה שיצרו את החומר הזה", הוא אומר. "אני רוצה שאנשים יזכרו אותם. זה כמו מכונית פורד – הנרי פורד המציא את מכונית פורד, ולא משנה כמה הטכנולוגיה השפיעה , עדיין יש לך את השלט הקטן הזה שאומר 'פורד' בחזית. הוא מוסיף, "אחד הדברים האחרונים שמודי ווטרס אמר לי – כשגיליתי כמה הוא חולה, התקשרתי אליו ואמרתי, 'אני בדרך לבית שלך'. והוא אמר, 'אל תצא החוצה. הנה, אני מסתדר בסדר. רק תשמור על הבלוז הארור בחיים.' כולם אמרו לי שאם הם יצאו מכאן לפניי, אז הכל יהיה על הכתפיים שלי. אז כל עוד אני כאן, אני הולך לעשות כל מה שאני יכול כדי לשמור את זה בחיים".

באדי גאי יציג 2 הופעות בישראל שיתקיימו בחודש יולי הקרוב!!!

הראשונה תתקיים באמפי קיסריה ב-19 ביולי והשנייה תתקיים למחרת בהיכל התרבות בתל אביב.