אמנים ישראלים – גלריות בעין כרם

טיול בסמטאות עין כרם הציורית היא חוויה בפני עצמה, האווירה בסמטאותיה מזכירה טיול בכפר ציורי באירופה ניתן להגביר את החוויה ולהעצימה בתיבול ביקורים במוקדי תרבות ואמנות המצויים בה לרוב. מי שחסיד של מוזיקה וקונצרטים ישמח לבקר במהלך סוף השבוע במרכז טארג בסמוך למעיין מרים.  בימים אלה נפתח פסטיבל המוסיקה עין כרם .  בעין כרם ישנם אומנים רבים המתקשים להישאר אדישים ליופיו של המקום  ושואבים השראה ממנו. רבים מהם פתחו סטודיו או גלריה שניתן לבקר בהם, לחוות ואף להשתתף בסיור או פעילות במקום. בחרנו עבורכם 4 אמניות מיוחדות שכדאי לכם לבקר אצלן. 

רות חביליו , סטודיו לאריחים מצויירים

סטודיו לאריחים מצויירים רות חביליו

האמנית  רות חביליו  יוצרת  בביתה העתיק ובסטודיו לאריחים מצוירים שבלב עין-כרם. הסטודיו שלה הוא מקום בו שזורים יחד אמנות, אדריכלות והיסטוריה. חביליו מארחת בביתה  וחושפת את מקורות ההשראה שלה,  סמטאות ושבילי עין כרם. "טוב שבגינה שלי בעין כרם יש גפנים ועץ רימון, ובסביבה הקרובה גם תאנה. כך אני יכולה לקטוף ענף ולהסתכל על צורת העלים בזמן הציור" רות חביליו, אמנית. החיבור והאהבה לעיר ירושלים ולעין כרם עוברים מדור לדור , הוריה של רות , חיה רוזנטל ושלמה חביליו שחיו ולחמו בירושלים של תש"ח העבירו לה את האהבה  לעיר ולמקום בו היא גרה ,היא מארחת קבוצות בביתה , מספרת סיפורים על עין כרם , אומנות ומקורות השראה ליצירות שלה. 

אמנים ישראלים
אריחים צבעוניים אמנית רות חביליו צילום: רות חביליו
אמנים ישראלים
סטודיו לאריחים מצוירים רות חביליו

מרים מס - Miriam Mass- Texture & Color

אמנים ישראלים
אמנית ישראלית מרים מס

מרים מס היא אמנית רב תחומית שעבודות האמנות שלה מלאות דמיון ופתיחות יצירתית המבטאות את עולמה האישי הפנימי באמצעות קטעים מורכבים. מי שמבקר בביתה מצטרף למסע אישי מפואר בו היא פותחת את חלון ליבה ומשתפת מחוויותייה הפנימיות ביותר וחושפת את האמנות הייחודית שלה העשויה ממגוון חומרים כגון: רקמה , חרוזים, נייר וסיבים היוצרים טקסטורה ועיצובים מרהיבים שקשה להישאר אדישים אליהם. הגלריה (והסטודיו) שלה ממוקמת בעין כרם המשקיפה לנוף עוצר נשימה המעצים את חוויית הביקור במקום. 

אמנות ישראלית
הנוף המשתקף מהגלריה בביתה של האמנית מרים מס

הסטודיו של יצחק גרינפילד

אמנים ישראלים
הסטודיו של האמן יצחק גרינפילד בעין כרם קרדיט: יצחק גרינפילד

בסטודיו שבביתו  בעין כרם האמן יצחק גרינפילד ,מצייר בצבעי מים ובצבעי אקריליק ומשבץ ביצירותיו קולאז'ים המורכבים מניירות צבועים, כריכות ודפים של ספרים שהושלכו, ופרטים שלקוחים מתוך ההדפסים שלו. גרינפילד מרכיב יצירות אמנות מחלקים שונים המצויים בסביבתו כמו רהיטים שבורים, קפיצים של שעונים, מנעולי פלדה ומפתחות. הוא יוצר עבודות אסמבלאז' שמתארות סביבה מוכרת ורומזות על העבר. עבור גרינפילד שנולד בברוקלין, ניו יורק, מראות אלה הם תמצית הנוף הקסום והמשתנה של העיר ירושלים ושכונת עין כרם בה הוא מתגורר. 

אמנות ישראלית
האמן יצחק גרינפילד, "פסגות", קולאז' על עץ

אביגיל שריד - סטודיו לצבעי מים

אמנים ישראלים
אמנית ישראלית אביגיל שריד
הגלריה מרים מס

בסטודיו שלה בעין כרם יוצרת עולם שלם בצבעי מים, יצירותיה עוסקות במספר תחומים  כגון המשפחה, בית וירושלים.  היא רואה את האמן כפרשן המפרש את המציאות הנפרשת בפניו לכן היא מרבה לטייל בירושלים ולצייר את הסיפורים הנגלים אליה. 

הסטודיו של חיה וייט

בביתה הקסום בעין כרם מציירת חיה וייט בצבעי מים את נופי עין כרם , פורטרטים של אנשי הכפר , טבע דומם של פירות וצמחי גינתה. עבודתה מושפעת מהמשחק הקסום בין אור, צל וצבע המצוי בשפע בגינתה ובסביבתה הטבעית. ציור עבורה הוא תוצאה של התבוננות בנוף ובטבע ושל הדמיון הפנימי שלה. 

אמנים ישראלים
האמנית חיה וייט מציירת את האמן יצחק גרינפילד
אמנים ישראלים
עבודה של אביגיל שריד
אמנים ישראלים
עין כרם, חיה וייט

להזמנת סיור בגלריות