תערוכות על המסך 2021 – סינמטק ירושלים, פרידה קאלו

מי הייתה פרידה קאלו? כולם מכירים אותה,אבל מי הייתה האישה שמאחורי הצבעים הבהירים, הגבות הגדולות והכתרים הפרחוניים? אם חשבתם שאתם מכירים את פרידה קאלו, חשבו שוב. הסרט התיעודי (90 דקות )המרגש הזה משנה את הדימוי  שלה כסמל על כיסויי כריות וחולצות. מי הייתה פרידה קאלו? כולם מכירים אותה, אבל מי הייתה האישה שמאחורי הצבעים הבהירים, הגבות הגדולות והכתרים הפרחוניים?

הבמאית אלי ריי מזמינה אתכם לגלות את פרידה קאלו האמיתית כשהיא לוקחת אותנו למסע בחייו של אייקונית אמיתית, כדי לגלות את אומנותה ואת האמת מאחורי חייה הסוערים. בעזרת חשיפת המכתבים שכתבה קאלו נחשפים רגשותיה העמוקים ביותר ופותחים את הסודות והסמליות הכלולים באומנותה. סרט אישי ואינטימי זה מציע גישה אחרת ליצירותיה ומבליט את מקור היצירתיות הקודחת שלה, חוסנה ותאוות החיים הייחודי לה. 

 

אמנות ישראלית עכשווית
פרידה קאלו צילום: Guiliermo Kahlo

אלי ריי, עיתונאית ובמאית טלוויזיה דוקומנטרית, המתמחה בתולדות האמנות הפופולרית, אוכל וטיולים: "בימוי הסרט הזה שינה לחלוטין את דעתי על פרידה קאלו כאמנית. הגישה למכתבים האישיים שלה הייתה חלק מרכזי ביצירת הסרט, ובהבנתי שלי את עבודתה. זה איפשר לי לראות כיצד השבריריות וחוסר הביטחון שנחשפו במכתביה עובדו באמצעות פעולת הציור. קופסאותיה המצוירות בקפידה היו דרכה לפרש את העולם, את הפוליטיקה, את התשוקות והרגשות שלה, והפכה אותן לדימויים של כוח, התרסה והבנה ".

סינמטק ירושלים מביא אל המסכים ברחבי הארץ סדרת סרטים שנוצרו במסגרת הפרויקט הגלובאלי "תערוכות על המסך", בשיתוף פעולה עם מיטב המוזיאונים והגלריות מהעולם. באמצעות שוטטות קולנועית במסדרונות המוזיאונים ותובנות של מיטב ההיסטוריונים, אוצרים ומבקרי אמנות,  הסרטים סוחפים את הצופה למסע מרתק אל דמותם של גדולי האמנים בהיסטוריה ויצירתם. בראש המיזם עומדים הבמאי והמפיק עטור הפרסים פיל גרבסקי והבמאי דיויד ביקרסטאף. השניים הם חלוצים ביצירת סרטי אמנות ובשיתוף פעולה עם המוזיאונים החשובים בעולם כמו הנשיונל גלרי בלונדון, המומה בניו יורק, הגלריה הלאומית לאמנות בוושינגטון ועוד.סינמטק ירושלים מזמין את הקהל הישראלי להצטרף למיליוני הצופים בעשרות מדינות ברחבי העולם לסיור אמנותי בלתי נשכח על המסך הגדול.


אמנות ישראלית עכשווית
דיוקן עצמי פרידה קאלו