תערוכה לזכרו של יוחנן הרסון

תערוכה לזכרו של יוחנן הרסון
צילום: איתמר ביצ'מן קס

גלריית "ארט מרקט" מקבוצת BRUNO ART GROUP, מתכבדת להזמין לתערוכה לזכרו של  יוחנן הרסון ( 1950-2022) אמן, אוצר, שחקן. יליד קנדה שחי, יצר ופעל בישראל. במשך שנים יוחנן עבד עם ברונו ארט גרופ בתור אוצר והיה אמון על הניהול האמנותי של תערוכות רבות, ביניהן אירוע הפתיחה של גלרית ארט מרקט. אוסף עבודותיו יוצג בין התאריכים 2/5/23-20/5/23. אוצר: אברהם ידען 

תערוכה לזכרו של יוחנן הרסון בגלריית ארט מרקט בנמל תל אביב 2-20.5.23. צילום-איתמר ביצמן קס 3 (1)
צילום: איתמר ביצ'מן קס

יוחנן היה אמן רב אשכולות ואיש תרבות כל חייו. בשיא הצלחתו, יצירותיו היו מוצגות בגלריות רבות.גם היום, קשה לשוטט ברחובות ת״א מבלי להתקל בציוריו ובפסליו המוצגים בחלונות ראווה ובמוסדות ציבוריים, או לעבור ליד תערוכה שאצר או מרכז אמנותי לו ייעץ. בסגנונו הייחודי והאהוב כל כך, יוחנן ללא ספק שיבץ בעצמו מספר אבנים בפסיפס ההיסטורי של האמנות והאסתטיקה הישראלית, והטביע את חותמו על עולם התרבות בת״א מתוך אהבה ומסירות גדולה. במשך תקופה ארוכה יוחנן טיפח וגיבש את סגנון הציור הייחודי לו. הוא הספיק לפתח קול אישי אשר משלב בין השפעות התרבויות המרכזיות שעיצבו את זהותו כאדם וכאמן, אלה הן התרבות הישראלית לצד הצפון אמריקאית. השפעות הללו התמזגו ביצירתו לכדי מקשה אחת. ציורי האקריליק שלו נושאי הפרסים קצרו תשבוחות נלהבות בקרב צרכני אמנות במספר מרשים של תערוכות ברחבי ישראל, אירופה וארה"ב וגם בארץ מולדתו קנדה.אל עבודות האקריליק על בד, על עץ ועל ברזל המרשימות מצטרפות עבודות שפותחו בשיטה ייחודית שיוחנן לקח חלק בפיתוחה, מדובר בשטיחי קיר דקורטיבים, שטיחי הקיר מבטאים את סגנונו וטביעת העין הייחודית. יוחנן יצר גם עבודות ברזל נתלות ופסלים תוך שימוש בברזל גס וחשוף. בשנת 2007 הקים בצוותא עם מרלן פרר את גלריית GEBO בבית אמריקה בתל אביב. רפאל ברביבאי הצטרף אליהם כאוצר הגלריה. בדצמבר 2011 אצר תערוכה ייחודית "מבט גאה", שבאה לבחון, מהי "מיניות גברית הומוסקסואלית".עבודותיו של הרסון מוצגות במוסדות ציבוריים ופרטיים שונים כמו: בנייני האומה בירושלים, אוניברסיטת תל אביב, בית העיתונאים בירושלים, בנק מזרחי (ב-38 סניפים), סביוני הגן בתל אביב, לובי אפריקה ישראל (פרס העיצוב הטוב ביותר), תיאטרון רמת גן, קונסרבטוריון באור יהודה, מרכז היהלומים בתל אביב ועוד. כמו כן עבודותיו מוצגות בתערוכות באירופה ובצפון אמריקה. הוא רכש במהלך שנות עבודתו קהל לקוחות מגוון ויוקרתי ברחבי הארץ והעולם. מאז ומתמיד הוא עסק במקביל לציור, במשחק. כשהופעתו הראשונה על הבמה הייתה כבר בגיל 12. יוחנן שיחק בתפקיד אורח בסדרת המתח והמסתורין של מיקי בהגן "סיפורים לשעת לילה מאוחרת" בפרק 'מוות בטוח' לצידם של נתן זהבי ודן תורג'מן. בשנים 1996–1999 שיחק הרסון בסדרת טלוויזיה הישראלית "כסף קטלני", בערוץ 2 את דמותו של מרסל הצרפתי.

נקודת המבט של האמן- יוחנן הרסון

היחסים בין הפרט ליקום, לחברה ואחרים תמיד ריתקו אותי. נושא מסוים שתפס את העניין שלי הוא הגיוון והייחודיות של הפנים. כל פנים נושאות קווי דמיון ומאפיינים ייחודיים, ויוצרים דימוי ייחודי בעיצומו של הפלורליזם של האנושות. בין אם בהמוני אנשים, להקות ציפורים, להקות כלבים, להקות דגים או עדרי בעלי חיים, אנו רואים אינדיבידואלים היוצרים המונים ומטשטשים את הקווים בין היחיד לקולקטיבי. "ייחודו של היחיד מתחזק או הולך לאיבוד בכל ההוויה האנושית… "

הרסון התגורר בתל אביב, נפטר ב-20 בפברואר 2022 בגיל 72.

צילום: איתמר ביצ'מן קס

התערוכה לזכרו של יוחנן הרסון תוצג 

פתיחה : 2.5.23

נעילה: 20.5.23

אוצר: אברהם ידען 

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 10:00-18:00, יום ו' 9:00-13:00. 

ארט מרקט , רחוב התערוכה 3, נמל ת"א