גלריה רוטשילד אמנות עוברת לחלל חדש ונפתחת לציבור עם תערוכה של האמן דוד ניפו

דוד ניפו
דוד ניפו, 2023

בתערוכת היחיד של דוד ניפו תחת הכותרת "ציפורים שרו", מוצגת קבוצת ציורים של האמן מהשנים האחרונות. בעבודות העוסקות במחזוריות החיים והטבע, שוזר ניפו נוסחאות ייצוג קלאסיות ובקיאות במקורות מקראיים ותיאולוגיים יחד עם יסודות מופשטים, אקראיים ופורמליסטים. איכות עבודת הציור יוצאת הדופן של ניפו התופסת בווירטואוזיות דקויות חומריות, מתכתבת עם מסורת ציורית מתולדות האמנות, ובה בעת גם משחקת עימה ואף שוברת אותה. הציורים בתערוכה הנוכחית טעונים בתחושה של מתח, דיסוננס מפתיע, מסתורין וחוסר יציבות. תודעת הכליה והקץ משתקפת ביצירתו של ניפו שחי עם משפחתו ויוצר במושב ניר עקיבא בנגב המערבי כ-10 ק"מ מהגבול עם עזה. כך למשל, בציורים המתעדים נוף אידילי לכאורה של עצים ירוקים בשיא פריחתם ושל שדות הסמוכים לביתו שהמלחמה והמוות נוכחים בהם. למרות שמדובר בציורים ריאליסטיים, קשה שלא לחוש את ממדי הבדיון, האבסורד, ודוק האימה שמלווים אותם, ומהדהדים את המצב בישראל ואת אירועי ה-7 באוקטובר.

דוד ניפו
דוד ניפו, 2022

האוצר דורון לוריא :"בכל אפשרות למבט מקרוב בציוריו של דוד ניפו, גם אחרי שנים רבות של היכרות, קשה שלא להחסיר פעימה לנוכח יכולתו הציורית יוצאת הדופן. איכות עבודת המכחול או הגיר הצבעוני שלו, תופסת בווירטואוזיות דקויות חומריות וצוברת בדחיסות משקל סגולי חידתי של חיים ומוות. ניפו פועל בו בזמן עם הקונבנציה הציורית והתמטית הקלאסית, אך גם תוך הגחה ממנה לממדים מופשטים – מלאי אסוציאציות פנימיות, יסודות פורמליסטיים-קומפוזיציונאליים ומהלכים משחקיים וחופשיים יותר." 

 

דוד ניפו
דוד ניפו, 2018

דוד ניפו, נולד בשנת 1964 בריו דה ז'נרו, ברזיל, וב-1969 עלה לישראל. הוא מתגורר ועובד במושב ניר עקיבא שבנגב. בתחילת דרכו עסק בעיצוב תפאורות לקולנוע ולאחר מכן למד ציור אצל ישראל הרשברג והקים עם ארם גרשוני, את בית הספר "התחנה" לציור פיגורטיבי. ניפו הוא זוכה פרס  שיף לאמנות לשנת 2013, עבודותיו הוצגו בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים ומוסדות אמנות מובילים ביניהם מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון פתח תקווה, נשיונל פורטרט גלרי בלונדון והן נמצאות באוספי אמנות ציבוריים ופרטיים בארץ ובעולם. 

דוד ניפו
דוד ניפו, דיוקן עצמי, 2023

גלריה רוטשילד אמנות שפועלת כבר למעלה מ 15 שנים היא נוסדה בשנת 2008 על ידי הזוג איתן וענבר כהן בתל אביב, לאחר שהפעילו במשך שנים את Ice Collection גלריה בבעלות משפחתית במנהטן. בשנים הראשונות הייתה ממוקמת הגלריה בשדרות רוטשילד ולאחר מכן ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. לדברי בעלי הגלריה: "החלל החדש של הגלריה ישמש לתצוגה רחבת היקף של תערוכות מתחלפות של אמנים ישראלים בכירים לצד כישרונות צעירים ומבטיחים, תוך התמקדות בתחום הציור הפיגורטיבי, אך גם בפיסול וצילום." בתוכנית לשנה הקרובה צפויות במקום תערוכות יחיד של האמנים אסנת בן דב, אסיה לוקין, מתן בן כנען, מאיר אפלפלד, סימון אדג'יאשוילי ונוספים. 

דוד ניפו
דוד ניפו, ישראל בגשם, 2024

גלריה רוטשילד אמנות, עוברת לחלל חדש בדרום תל אביב

תערוכת יחיד של האמן דוד ניפו תחנוך את חלל התצוגה הגדול והמרשים שייפתח לציבור ב 4 באפריל 2024, לאחר שיפוצים והתאמות לתצוגה של תערוכות אמנות עכשווית

 

תערוכת הפתיחה של גלריה רוטשילד אמנות 

דוד ניפו : ציפורים שרו 

4.4.24 – 4.5.24

אוצר: ד"ר דורון לוריא