ציור קיר של אליס מזרחי

פסלה של האמנית אליס מזרחי "נשות הרנסאנס" נחנך במנהטן

ציורי קיר אליס מזרחי
אליס מזרחי ליד ציור קיר שלה

אליס מזרחי נחשבת לאחת מאמני הרחוב המובילים בניו יורק. בתחום שפעם נשלט על ידי גברים, ברפרטואר שלה עשרות יצירות אמנות ציבוריות על שמה. היא מרבה לצייר נשים עוצמתיות וכאמריקאית מהדור הראשון עם שורשים ספרדיים-ישראליים, משתמשת מזרחי באמנות כפלטפורמה לחקר משפחה, קהילה ושבטים .בימים אלה נחנך פסלה "נשות הראנסנס" (“Renaissance Women”) בפארק מרקוס גארווי, אחד מהגנים הוותיקים ביותר במנהטן הממוקם במרכז הארלם. 

ציור קיר של אליס מזרחי
ציור קיר של אליס מזרחי

זהו פסל הפלדה הראשון של מזרחי והוא עוצב כמחווה לנשות הרנסאנס של הארלם. חניכת הפסל התעכבה בשל המגיפה, אך "נשות הרנסאנס" הגיע לבסוף והוצב לראשונה בפארק מרקוס גארווי המפורסם בהארלם. "מבחינתי זה כל כך משמעותי עבורי שהיצירה שלי נמצאת בפארק הזה, שיש לו היסטוריה תרבותית כה עשירה", אמרה מזרחי. ”לא יכולתי לבקש מיקום טוב יותר. זה מרגיש כמו המקום המושלם עבורו. היצירה מעוררת את החיוך של אייקון הג'אז של הארלם, בילי הולידיי, אך למעשה מייצגת את כל נשות הרנסאנס של הארלם, מזורה ניל הרסטון ועד דורותי וסט" מוסיפה מזרחי. הפסל יישאר במיקום זה עד אוגוסט 2022, ואז יועבר  לאתר קבע.

אליס מזרחי פסלת וציירת אמריקאית
האמנית אליס מזרחי עם פסל "נשות הרנסאנס" שלה בפארק מרקוס גארווי, מנהטן צילום: כריסטלו ג'רארד.

מזרחי זכתה להצלחה רבה בז'אנרים אחרים של אמנות – היא עיצבה ציורי קיר ברחבי ארצות הברית וללקוחות בינלאומיים באמסטרדם, ברלין ותל אביב. מאז סיומי לימודיה לתואר ראשון בבית הספר לעיצוב פרסונס בניו יורק, מילאה מזרחי מספר תפקידים כאמנית ציור ואמנית, מחנכת בהארלם וברונקס ואוצרת אמנות עכשווית. עבודותיה הוצגו במוזיאון העיר ניו יורק, המוזיאון הלאומי לנשים באמנויות ובמוזיאון אלברייט-נוקס כל זאת בנוסף לעבודות הפזורות ברחובות העיר. תערוכת היחיד האחרונה שלה בבית אנדרו פרידמן בברונקס, ממוקמת סביב חוויותיה כילדה להורים שעזבו את תל אביב. בתערוכה זו נחשף המסע האישי שלה כאישה ממוצא ישראלי ספרדי וכאמריקאית היא חוקרת את מהותה של ההגירה. בתערוכה בלט ציור גדול של יציאת יהודי ספרד משנת 1492 וציור קיר של דיוקן עצמי וסירה שהונחה על תל חול המייצג באופן סמלי את ספינת 'אלטנלה' שהביאה עולים לישראל. "עבודתי בוחנת את הקשרים בין הפרטים והקהילה באמצעות העדשה הכפולה של חמלה ואמפתיה. באמצעות עבודות פיגורטיביות ודקורטיביות, אני מחזקת זהות אישית וקהילתית כאחד, אני שואפת לעורר ביטוי יצירתי ותחושת אנושיות משותפת. עבודות האמנות הציבוריות שלי מערבות לעתים קרובות קהילות מקומיות ומשקפות תגובות חזותיות חיוביות לנושאים חברתיים המשפיעים על תושבי השכונה. תהליך האמנות שלי יוצר מרחב של אהבה, תקווה, אופטימיות וריפוי כאמצעי להתחבר לאנשים. נושאים בעבודותיי כוללים את הנקבה הקדושה, זהות והגירה. אני משתדלת להפוך את האמנות לחוויה כוללת. אמנות היא אוניברסלית ביכולתה  לחבר בין אנשים מכל מקום" מסכמת מזרחי. 

 

ציור קיר גלרית בזל תל אביב
ציור קיר של האמנית אליס מזרחי
ציור קיר של אליס מזרחי
ציור קיר של אליס מזרחי

אינסטגרם של אליס מזרחי👈כאן