עיצוב בבטון מוחלק סטודיו ארטן בטונדה Arten Design -פחות חומר יותר אפשרויות

בסטודיו המופלא הממוקם בישוב רמות השבים אחת לתקופה נולד אוסף חדש של טקסטורות, גוונים ומרקמים המותאמים למגוון עיצובים ויישומים. החומר העיקרי בו המעצבים בסטודיו יוצרים הוא בטון מוחלק אך לא רק , גם במבוק , רטאן , עץ ממוחזר, רשתות ריפוד ועוד. בסטודיו מאמינים בעבודת יד, ישראלית ומקומית. החומרים הנבחרים לשימוש רובם בישראל ובאיכות גבוהה מאד ובעלי פליטת VOC נמוכה.  אף היצרנים איתם הסטודיו  משתף פעולה בעלי תווי התקן המחמירים לתפעולם וניהולם. החומרים האורגניים מגיעים ממקורות אחראיים בהם עושים שימוש בכריתה מבוקרת.

קרדיט: סטודיו ארטן בטונדה

החומר בטונדה - פחות זה יותר

אמנות ישרלית
שיקום בטון דקורטיבי לבטון אדריכל השיקום מתבצע על ידי חיפוים וצבעים על בסיס צמנטים מינרלים או סילקטיים תוך מתן דגש על התאמת הטקסטורה, הגוון והעננות לבטון הקיים בין אם מדובר בחיפוי כללי או נקודתי, עד לקבלת מראה בטון אדריכלי מהודק ומושלם

חדשנות ומקוריות בטכנולוגיה ובחומרים הם המזינים את עולם העיצוב והאדריכלות. מיקרוטופינג מייצג נאמנה את הרצון ליצור עם שליטה מלאה בגוון ובטקסטורה וללא סדקים המאפיינים את הבטון המוכר. במילים אחרות, הייחוד של חומר הבטונדה מעצים את איכויות הבטון בהפיכתו לחומר חיפוי, השונה מהיציקה המוכרת והאופיינית לבטון. באמצעותו ניתן לחפות כל תשתית יציבה, בין אם חדשה או קיימת, במשקל קל וברמת גימור הנשלטת בידי הסטודיו.

בתרגום חופשי, מיקרוטופינג (בטון מוחלק) הוא חיפוי בקנה מידה מוקטן, המייצר שכבת חומר בעובי מילימטרי. הבטונדה, אשר נמנה עם משפחה זו, מייצר את אותה שכבה דקה של חיפוי בטון על גבי מרבית המשטחים הקיימים. 

עבודת היישום של הבטון המוחלק מבית בטונדה מתבצע במספר שכבות מילימטריות, הנערמות לגובה הנע בין 3-4 מ”מ. בין השכבות מתבצע ליטוש ודחיסה לקבלת החוזק המבני המאפיין את החומר. בתום עבודת החיפוי מיישמים שכבות של סילר להגנה מפני הכתמה ושחיקה, המותאם לאזור בו הוא מיושם. מראה הבטון החשוף מהווה מרכיב מהותי בעיצוב העכשווי בישראל. למעשה אנו עדים לשימוש בחומר הגלם כבונה רצפות, קירות, רהיטים, משטחי מטבח ועוד. “פחות חומר – יותר אפשרויות” הוא הסלוגן המלווה את  ארטן בטונדה מיום היווצרו, המטרה היא  להגיע לתוצאות אסתטיות בשימוש מופחת, או לאפשר תיקון של מצבים קיימים לכדי מראה מחודש ומעודכן.

במבנים פרטיים ומסחריים, באזורי פנים, חוץ ובחללים רטובים, ניתן לקבל מגוון רחב מאוד של גימורים במופע של רצפת בטון מוחלק, קירות בטון, חדרי אמבטיה מעוצביםמדרגות מעוצבות בטון, משטחי מטבח, מטבחי חוץ ורהיטי בטון מיוחדים. מתקבל מראה של בטון מוחלק הניתן לגיוון בכל צבע וטון מרפרטואר הצבעים וכן ליישום בטקסטורות ודוגמאות אינסוף, בהתאמה לאופי הפרויקט.

יתרונות חומר הבטונדה הינם נרחבים ובאים לידי ביטוי ביכולות הגימור האיכותיות המשלבים בתוכם רמת גמישות גבוהה המאפשרת יישום של משטחים נרחבים ללא צורך בחלוקות. כאמור, הבטונדה אינה סובלת מהסדקים האופייניים ליציקות הבטון הנפוצות.

קלות המשקל מהווה יתרון משמעותי נוסף, המקנה להם את היכולת לייצר רהיטי בטון הניתנים להזזה, לחפות רצפות או קירות בשטח הפרויקט ללא העמסת משקל וללא שינוי הגובה או שטח החלל, וכן לתלות גופי תאורה מבטון.

אפשרות נוספת ליישום מגיעה בלוחות לחיפוי על-גבי קירות. הלוחות ניתנים לביצוע על מגוון תשתיות בהתאמה למיקום בשטח הפרויקט – פנים או חוץ, עמידים לאש, חללים רטובים ועוד. היתרון בהתקנת הלוחות מתבטא במהירות ההתקנה ובחלוקה חדשנית של קירות מעוצבים ומרתקים. הבטון המעוצב ניתן לתחזוקה שוטפת בחומרי הניקוי הנפוצים, למעט חומצות.

קרדיט: סטודיו ארטן בטונדה

פרויקט לדוגמא: דירה המשקיפה על גגות העיר

דירת יוקרה המשקיפה על גגות העיר תל אביב תוכננה בשילוב אלמנטים מגוונים בחיפוי הבטון. קירות דקורטיביים מחופים בלוחות בטון מעוצבים מוקמו בלובי הכניסה לקומה והן בקיר הכניסה לדירה וחדר השינה. שימוש בלוחות הבטון מאפשר מראה אחיד ושלם הכולל את החיפוי של החזיתות הנגרות והדלתות, כמקשה אחת של הבטונדה.

בדירה בוצע חיפוי מיקרוטופינג בטונדה בשכבות מילמטריות . על גבי תשתית של לוחות MDF ועל דלת הכניסה לחדר השינה. הגיוון האפור טבעי ומבוצע בפיגמנטים מינרלים. הגיוון השחור מתקבל באמצעות בטון צרוב בחומצה. 

 

קרדיט: סטודיו ארטן בטונדה
דירת יוקרה המשקיפה על גגות העיר תל אביב תוכננה בשילוב אלמנטים מגוונים בחיפוי הבטון

Artan Design. 8 HaLimon St. Ramot HaShavim | Tel. 09-9553115 | Fax. 09-9503153 | Email. info@artan.co.il