אסקפיזם במיטבו- תערוכת "הנשף" במוזיאון העיצוב בחולון, תערוכה ברמה בינלאומית

"האם בריחה מהמציאות מעידה על חוסר יכולת להתמודד עם קושי, או שהיא דווקא כישור חיים הישרדותי? בתקופה המודרנית, בייחוד עם תום המלחמות, המשברים ותקופות אפלות, הפכו חגיגות מפוארות למעין הכרח קיומי שמטרתו לשכוח את שהיה, לחוות את הקיום ובעיקר לחגוג את העתיד לבוא…" יערה קידר אוצרת התערוכה "הנשף – אסקפיזם בתפירה עילית" שנפתח ב13.7 במוזיאון העיצוב חולון. 

תערוכת אופנה
תערוכת "הנשף"

התערוכה שנפתחה השבוע בהחלט עונה על הקריטריונים של תערוכה בינלאומית.היא תערוכת אופנה מקורית שהנושא העיקרי בה הוא הקשר שבין אופנה, חלומות ואסקפיזם. היא תוכננה במשך כשלוש שנים, על אף  שהיתה אמורה להיפתח לפני שנה לרגל עשור למוזיאון, בליווי חוסר הוודאות של הקורונה המשיכו מארגני התערוכה להמשיך בעשייה ולהביא את התערוכה לקו הסיום. זו תערוכה הלוקחת את הצופה בציר הזמן להיסטוריה של שמלות הנשף והיא הגיעה בתקופה הכי ראויה לאקספיזם שכזה. היא חגיגה לאנשי המקצוע בתחום האופנה וגם לקהל הרחב. התערוכה מורכבת מתערוכה מרכזית ואותה מלוות תערוכות נוספות, עיצובים היסטוריים מול עיצובים עכשוויים של מיטב המעצבים הישראלים.

התערוכה שעוצבה על ידי שמואל בן שלום, מתפרשת על פני כל חללי המוזיאון ומזמינה את הצופים לעולם של פנטזיה תוך שימוש בסאונד, תפאורה ותאורה כולם יחד יוצרים חוויה ייחודית. בחלל הכניסה תמצאו שלל שמלות ואביזירי נשף מהמאה ה18 ועד שנות השמונים של המאה העשרים. הדגמים נוצרו במיוחד עבור התערוכה על ידי מוני מדניק ופיסול הבובות והעיצוב האמנותי נעשה על ידי ויוי בלאיש.תוכלו למצוא שם שמלות בעיצוב אלון ליבנה שנלבשו על ידי לייידי גאגא וקייטי פרי. שמלת הכלה של נינט טייב בעיצובו של בלאיש וגדי אלימלך ועוד. בנוסף ישנו את הנשף המודרני , אפשרות לחוות את תעשיית אופנת הערב הישראלית עם שמלות אייקוניות של מעצבי על. החלל המדהים הזה מדמה נשף גדול ומפואר על כל המשתמע מכך: רחבת ריקודים;איזור הקינוחים – שיתוף פעולה בין הכובען מאור צבר לקונדיטור אלון שבו . לכו לראות! 

תערוכת אופנה
תערוכת אופנה
תערוכת שמלות כלה מוני מדניק

תערוכת "הנשף" במוזיאון העיצוב חולון נעילה: 11.12.2021