ימי הפלמנקו 2024

פסטיבל ימי הפלמנקו, מיסודה של קרן עדי אגמון, יציין 30 שנים במשך שלושה ימים במרכז סוזן דלל בתל אביב.הפסטיבל תוכנן כחגיגה מרשימה של נקודת הציון המשמחת הזאת עבור הפלמנקו הישראלי, אך אירועי ה-7באוקטובר הביאו את קרן עדי אגמון לחשיבתו מחדש, ברוח תפקידו עבור הקהילה שהקרן עצמה בנתה לאורך שנות פעילותה, וברוח מהות הפלמנקו כמרחב של נחמה ושותפות.בפסטיבל, שיתקיים בין התאריכים 28-30 במרץ, יושם דגש על היצירה הישראלית בפלמנקו, ולכן בניגוד לשנים קודמות בהם הוזמן מופע מרכזי מספרד, השנה ישולבו רקדנים ומוזיקאים ספרדיים ביצירות של היוצרות והיוצרים הישראלים. התכנית שנבנתה בקפידה וברגישות, תכלול מופעים המשלבים את הפלמנקו עם סגנונות מוסיקליים שונים, כמו חפלמנקה של אדוה ירמיהו בהשראת היצירה המוכרת אינתא עומרי של אום כולתום האגדית, או כאלה שמציגים אותו בצורתו השורשית, כמו מסביליה באהבה של מיכל בן צבי.

מחול בתל אביב
מסיביליה באהבה מיכל בן צבי צילום: גלעד זקש

עוד יוצגו: פרויקט יצירות מקור, המתקיים זו הפעם השנייה, ובמהדורה מיוחדת שבמסגרתה יוצגו 4 עבודות קצרות בבכורה שנוצרו בהשראת חומרים מאוסף קרן עדי אגמון שהופקד בארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה; Points of You – אירוע פתוח לקהל הרחב במרחב הציבורי של מרכז סוזן דלל, המשלב 4 התרחשויות פלמנקו בעיבוד סייט-ספסיפיק מיוחד לפסטיבל ימי הפלמנקו 2024, וברוח 30 שנה לקרן עדי אגמון; ובוקר פלמנקו ישראלי – המופע האהוב שמעניק במה לקבוצות במגוון גילאים ולהקות ייצוגיות מסטודיוס ברחבי הארץ. לאורך הפסטיבל יתקיימו גם אירועים שנוצרו בעקבות המצב, ביניהם הפלאש-מוב (flash mob) שובו לביתכם – קהילת הפלמנקו בישראל למען השבת החטופים, ביוזמת הרקדנית והכוריאוגרפית יעל טוכפלד, שבוצע מחודש דצמבר במקומות שונים בארץ וגם בכיכר זכויות האדם בפריז. 

קרן עדי אגמון נוסדה ב-1994 לזכרה של עדי אגמון, סרן במודיעין ורקדנית פלמנקו מוכשרת, שנפטרה בגיל 21. הוריה, אוה ז"ל ודוד אגמון, ייסדו את הקרן בהתאם לצוואתה המילולית של עדי להעניק מלגה לרקדנית ישראלית צעירה כדי שתוכל לנסוע ללמוד בספרד. מאז מקיימת הקרן שיתופי פעולה הדוקים וארוכי שנים עם מוסדות ואמנים מספרד, ששיאם בפסטיבל ימי הפלמנקו שמתקיים מדי שנה במרכז סוזן דלל.

לאתר קרן עדי אגמון: www.keren-adi.org
פסטיבל ימי הפלמנקו, 28-30 במרץ, מרכז סוזן דלל
בסימן 30 שנות אמנות של קהילה
טווח מחירים – 90 – 170 ₪
כניסה חופשית לאירועים ברחבת סוזן דלל
לינק לרכישה: Suzanne Dellal