יונתן וולפין באלבום בכורה "הדברים כמו שהם"

מופע ההשקה לאלבום הבכורה של הזמר יונתן וולפין התקיים ב-8.7 ב"תמונע" והתארחו בו לירון לב ונונה שלאנט. ובאולם המלא היה קהל מגוון, עובדה ששימחה את וולפין כאמן גאה המאמין שהמוזיקה שלו צריכה ויכולה לגעת בכל אחד. השיחה איתו שיקפה את החיבור העמוק שלו לשם האלבום "הדברים כמו שהם" בלי להסתתר, בלי לפחד מחשיפה ובעיקר שמירה על אותנטיות  לאורך כל תהליך היצירה. תהליך העשוי לעורר קינאה ולא רק בקרב יוצרים גאים. 

מוזיקה ישראלית
אלבום חדש לזמר יונתן וולפין

ניכר כי אל ההופעה מגיע וולפין (35), בוגר בית ספר רימון, בראייה בוגרת, אמיתית, ברורה ומפורשת כשהוא יודע בדיוק  מה תפקידו של האלבום ומה השליחות שלו כאמן גאה. הוא נזכר בתקופה בו הוא יצא מהארון ולו לא היתה  דמות מוזיקלית ממנה יוכל לשאוב כוחות, הוא מבקש להיות הקול לאותם יוצרים צעירים החוששים לצאת מהארון. הוא רוצה למנוע מהם את החיפוש שהוא חווה אחר אותו יוצר שלא חושש מחשיפה בתחנות הרדיו והטלוויזיה. הוא מאמין שמשלמים מחיר כבד ואנרגיות רבות על חוסר אותנטיות והסתרה – מחיר שהוא לא מוכן לשלם. וולפין סבור כי למרות המגמה של יציאה מהארון של אמנים ויוצרים להט"בים רבים עדיין נראה שיש הימנעות לחשוף את היצירות שלהם כפי שהיא באמת. הוא מזכיר את גדולי האמנים שעל המוזיקה שלהם גדל כמו יהודה פוליקר, עברי לידר (למעט פעם אחת שהפתיע אותו בשיר "בוא" ),הראל סקעת ועוד. ששרים בצורה מאופקת, כהגדרתו, עם "רמיזות על"  וחשש ללכת עד הסוף עם האמת שלהם מחשש שלא ישמיעו אותם בערוצי המוזיקה , נראה כי מול "הדברים שרציתי לומר" של יהודה פוליקר וולפין בחר  ב"הדברים כמו שהם" כדרך המוזיקלית שלו.

התעוזה האופיינית לוולפין התחילה הרבה לפני יציאת האלבום והגיעה לשיאה בקליפ החושפני של הסינגל השלישי שלו "לשאוף ולנשוף"בו הוא משתתף בעצמו ואותו ביים בן זוגו של וולפין חגי סהראי. וכך כל פעם מחדש מוכיחה תעוזתו שהפחד הוא דבר מיותר והוא רק בראש. הוא העז והגיע לאודישינים של תכנית בפריים טיים "הכוכב הבא" עם שיר גאה וקיבל תגובות תמיכה מכל העולם. בשנות לימודיו ברימון  השמיע בפעם הראשונה לאנשים בקורס של יהודה עדר שיר חושפני שכתב שמדבר על יחסים בין שני גברים. גם הפעם התבדה כשגילה שאנשים לא התרגשו במיוחד ולא נפלו מהכיסאות.להפתעתו אנשים התחברו לשיר ולא עשו עניין מזה שהשיר נכתב על גבר. הוא הבין שהקהל אינו מטומטם ופיתח אמונה בו וכמו שהוא מתרגש מזמרים סטרייטים ככה סטרייטים יכולים להתרגש מהשירים שלו. ואז גמלה בו ההחלטה להמשיך וליצור יצירות מהסוג הזה ללא חשש. 

כאמור, האלבום של וולפין הוא הרבה מעבר להגשמה עצמית הוא בעיניו שליחות וחלק מאמירה שהיא הרבה יותר רחבה. לוולפין יש ביקורת  על תעשיית המוזיקה בישראל, שבלי קשר לגאווה לא נותנת מספיק במה ליוצרים חדשים. וולפין טוען כי כל כך קשה עד בלתי אפשרי ליוצר חדש להתשחל לתוך הפלייליסט, התחרות גדולה. בעיניו החשיפה מועטה וזאת שוב בגלל שהתקשורת כל כך חרדה לדעת  קהל המאזינים ולא בוטחת בו ובאינטילגנציה שלו. בחודש הגאווה האחרון כתב וולפין : "חודש הגאווה הגיע, ועל אף שנדמה שאנחנו מתקדמים או לפחות רוצים להאמין בכך, אנחנו עדיין מאחור בכל כך הרבה מקומות שהגיע הזמן להדליק בהם אור. אחד מהם הוא המוסיקה בישראל. מעטים האמנים ששרים שירי אהבה בין גבר לגבר או אישה לאישה. החשש מובן, אבל האם הוא לגיטימי? הרבה אמנים להט"בים מוכרים עדיין כותבים בצורה מעומעמת, בגוף שלישי, כי כך יותר מקובל ברדיו או קל לעיכול. קל למי?" 

וולפין ממשיך לחשוב על כל דרך יצירתית לקדם את האג'נדה שלו ,הוא הקים פודקאסט העונה על השם "גאה לארח" בו הוא  מארח אמנים גאים לשיחה קצרה ולדואט מוסיקלי משותף והוא פועל כל העת ליצור קהילה התומכת ביוצרים צעירים גאים ולקידום מוזיקה גאה. בהחלט קול חדש ואמיץ בתעשיית המוזיקה הישראלית.