זוהר מקומי – תערוכת התרמה ומכירה פומבית אונליין

תערוכת אמנות בתל אביב
עבודתו של עדי ארדון, שדות צילום: אלעד שריג

קרן האמנות נסימה לנדאו גאה להציג מיזם ייחודי תחת הכותרת: "זוהר מקומי" – תערוכת מכירה בהשתתפות יוצרות ויוצרים בולטים באמנות הישראלית העכשווית, ותיקים ומבוססים לצד צעירים מבטיחים, שיציגו את עבודותיהם בתקופה שבה תערוכות רבות בארץ ובחו"ל התבטלו וממשיכות להתבטל. "זוהר מקומי" הוא הפרויקט הגדול הראשון של קרן נסימה לנדאו אשר מוקדש באופן בלעדי לעבודות של אמניות ואמנים מישראל. התערוכה שתיפתח בחנוכה תזמן למבקרים רגעים חיוניים של אור ותקווה לצד תמיכה באלו הזקוקים לה עתה יותר מכל. התערוכה והכנסותיה יתמכו בגלריה בארי ובמרכז האמנות החדש (בשיתוף ממשלת גרמניה) ובעמותת ״עלם״ לנוער במצוקה. בימים של קיטוב חברתי ופוליטי מבקשת התערוכה להזכיר – בעיקר לידידינו ברחבי העולם – את אופייה המגוון של סצנת האמנות המקומית ושל החברה הישראלית כולה, באמצעות נבחרת של 25 אמניות ואמנים בעלי זהויות אתניות, דתיות ומגדריות שונות, המאששים יחדיו את כוחה של האמנות להציע נקודת מבט שונה על המציאות.

עדי נס
עבודתו של עדי נס, ללא כותרת (מתוך סדרת החיילים), 1999

סטיב נסימה מייסד קרן האמנות נסימה-לנדאו: "עברתי מבלגיה לישראל עם שני ילדיי בעקבות טרגדיה אישית ובמטרה להיות חלק מהאומה הנהדרת הזו ולתרום לחברה הישראלית בכל דרך שאוכל. בתקופת משבר הקורונה, החלטתי לפתוח את קרן נסימה-לנדאו לאמנות יחד עם סוזן לנדאו, כדי לחבר את ישראל עם סצנת האמנות העולמית ע"י הצגת אמנים בינלאומיים יוצאי דופן בתל אביב, ובכך לקדם את העיר והמדינה כמקום קוסמופוליטי ופתוח. לא פעם קיבלתי ביקורת שלא הצגתי יותר אמנים ישראלים. היום, אנחנו נמצאים ברגע בו ישנו הכרח לפעולה הפוכה בתכלית מזו שעסקתי בה בשנים האחרונות והקרן מאחדת 25 אמנים ישראלים לתערוכה שתשרת מספר מטרות ונושאים יקרים מאד לליבי כמו רווחת ילדים ונוער והעלאת המודעות לחשיבות של אמנות בחברה. ההכנסות ממכירת היצירות יועברו לאמנים המציגים, המתקשים להציג ולמכור את עבודתם בתקופה זו, לקיבוץ בארי כדי לסייע בבנייה מחדש של גלריה בארי שנהרסה כליל בשבת השחורה, ולארגון הצדקה ״עלם״. נקודה מאוד משמעותית עבורי היא שהאמנים המשתתפים מגיעים מכל גווני החברה הישראלית: התערוכה מפגישה בין יוצרים יוצאי אתיופיה, ישראלים-ערבים, דרוזים, אמנים מהקהילה הגאה ועוד, גיוון המזכיר לנו מהו אופייה של ישראל- זהו יופייה והכוח שלה. זוהי תזכורת חשובה לקהילה הבינלאומית, ובמיוחד לעולם האמנות הבינלאומי, שישראל היא חברה חופשית ותוססת, עם חופש ביטוי מוחלט וחופש לחיות על פי חפצו של כל אדם, בניגוד לחברות הסובבות אותנו. נראה כי בימים אלה יש להזכיר לאלה המבקרים אותנו בצורה לא הוגנת, את הערכים החיוניים האלו, שהופכים את ישראל למקום שאני גאה לקרוא לו ביתי. בימים בהם כולנו מחפשים דרכים לעזור אחד לשני, הפרויקט הקטן הזה, כך אנו מקווים, יתרום לכך.

סופי ברזון מקאי, מנהלת ואוצרת גלריה בארי: "גלריה בארי, שציינה ב 7 באוקטובר, 37 שנות פעילות אמנותית מקצועית בנגב, והייתה בית לאמנות פלסטית ואמנים מכל המגזרים והמגדרים, נשרפה עד היסוד. הגלריה מוקמת מחדש בבית רומנו בתל אביב לתקופה של שלוש השנים שייקח לשקם את בארי ואז תשוב הביתה לנגב להמשיך להפיץ אור ותקווה. המכירה תסייע לנו לצלוח את השנים המורכבות האלו בפרק החדש במסע שלנו."

הרב שי פירון, יו״ר עמותת עלם: "אמנות במהותה מהווה גילוי של העולם הפנימי. המלחמה הזו הובילה לסערות פנימיות עמוקות בקרב בני הנוער. תערוכה זו תסייע לנו למנוע פגיעה ארוכת טווח בבני הנוער שלנו ותאפשר לנו להעניק להם סיוע שיטתי מותאם. עמותת עלם מאתרת את אותם בני נוער הזקוקים לסיוע, על מנת לסייע להם לעלות על מסלול חיים נורמטיבי כפי שראוי להם.”

חלוקת ההכנסות ממכירת העבודות בתערוכה "זוהר מקומי":

60% מההכנסות לכל הפחות, יועברו ישירות לקיבוץ בארי ולעמותת ״עלם״ המסייעת לבני ובנות נוער, צעירים וצעירות הנתונים במצבי סיכון. מאז השבת השחורה של 7 באוקטובר, מציעה ״עלם״ מרחב בטוח וטיפול ראשוני בטראומה למתבגרים מעוטף עזה.

קיבוץ בארי: הכספים שיתרמו יסייעו בבנייה מחדש של גלריה בארי שנשרפה עד היסוד, ובבניית מרכז האמנות החדש (בשיתוף ממשלת גרמניה).

 40% מההכנסות יחולקו לאמנים. כל סכום העולה על מחיר המכירה הראשוני יועבר לארגוני הצדקה. במקרה של תרומת עבודות ע"י האמנים, יעברו לתרומות 100% מההכנסות נטו.

 

תערוכת אמנות בתל אביב
עבודתו של פילפלד (ניר פלד),לב שבור צילום: אלעד שריג

זוהר מקומי – תערוכת התרמה ומכירה פומבית אונליין

התערוכה תוצג בחלל האמנות נסימה לנדאו, תל אביב'  אחד העם 55, תל אביב 

7.12.23 – 19.1.24

תערוכת אונליין: 7.12-13.12.23 / מכירה פומבית: ,13.12 בשעה 20:00

הכניסה חופשית !