גלרית רוטשילד אמנות מציגה מודליסטית על ציר הזמן

גלרית רוטשילד תל אביב
Jan Rauchwerger,Reclining nude Oil on-canvas 43X60.5

בין אם אמן יוצר על פי המסורת הריאליסטית ובין אם לא, ציור על פי מודליסט הוא הדרך הטובה ביותר עבור אמן  ללמוד את מרכיבי הסגנון והייצוג.  אמנים רבים אוהבים לעבוד עם מודליסט מכיוון שתהליך היצירה כולל לא רק את הרעיונות והחומרים שהאמן מביא ליצירה, אלא גם את האיכויות שהמודליסט מביא איתו למפגש. היכולת לתקשר ישירות עם המודליסט ולכלול את החשיבה שלו בתהליך של יצירת אמנות היא שהופכת את המדיום הזה לאטרקטיבי ומעניין. אחרי הכל, לצייר מודליסט זה לא אותו דבר כמו לצייר קערת פירות או אגרטל. ב23.12 תפתח תערוכה קבוצתית : "אנה ק." עשרים ציירים, עשר שנים, מודליסטית אחת בגלריה רוטשילד אמנות, תערוכה שתציג אוסף עבודות בציור ובפיסול לאורך עשר שנים של 20 אמנים שהמשותף לכולן היא המודליסטית- אנה קוגן.  

 

גלריה רוטשילד תל אביב
David Nipo, Ana, Pastel on paper,39.5X32,2014
גלרית רוטשילד תל אביב
Anne Ben Or, Anna is dreaming, 2021. Oil on panel,89.5X79

אנה קוגן היא מודליסטית מקצועית עם מוניטין וקריירה יוצאי דופן בסצנת הציור הפיגורטיבי בארץ בדור האחרון.כבר יותר משני עשורים שקוגן מדגמנת למיטב ציירי וציירות הדיוקנאות בישראל. כאמור, בעבודות שבתערוכה כלולים ציורים ופסל אחד של קרוב לעשרים אמנים ואמניות, כולם מהתבוננות באנה. עבודות אלו, שהתבצעו בין 2010 ל-2021 בטכניקות שונות זו מזו ובסגנונות מגוונים, מייצגות את אנה עצמה כדמות שונה מיצירה ליצירה, לעתים אף באופן מפתיע. עבודה עם מודליסט יכולה להוסיף מיידיות ורעננות ליצירת האמנות.הפתיחות שהמודליסט מביא לתהליך מבדילה יצירה אחת מהאחרת. לדמות יש כל כך הרבה רמות משיכה: רגשית, אינטלקטואלית ורוחנית. בהתבוננות ביצירות המוצגות ניתן לראות את האופי המשתנה של הזמן והנסיבות וכל שנותר הוא להינות מהתוצרים המגוונים המספרים סיפור חיים של עשור שלם.  במילותיה של אנה: "להיות מודל לציור היא הדרך שלי לביטוי עצמי. שינויי הפוזות, ההתייחסות לתאורה, לחלל, לחפצים שסובבים אותי ולאמנים שסביבי הם כלי היצירה שלי. אני מדברת עם הגוף, קשובה לסביבה ומגיבה אליה במהלך המפגש."

גלרית רוטשילד תל אביב
Rotem Amizur,Anna at home,painted collage, 48X70
גלרית רוטשילד תל אביב
Zoya Cherkassky, Winter Cherry, Oil on canvas,90X60, 2021
תערוכת אמנות בתל אביב
Aram Gershuni, Anna II, Oil on panel,45X40

האמנים המשתתפים:  עופר ללוש, יאן ראוכוורגר, צבי לחמן, ערן וובר, רוני טהרלב, דוד ניפו, זויה צ'רקסקי, ארם גרשוני, אן בן-אור, רותם עמיצור, אמנון דוד ער, רן טננבאום, נטליה זורבובה, אדם כהן,אורי בלייר,ודים סטפנוב, אלכס קרמר ותרצה פרוינד.

אנה ק.

עשרים ציירים, עשר שנים ,מודליסטית אחת

תערוכה קבוצתית

אוצרות: אנה קוגן ורוני טהרלב

גלריה רוטשילד אמנות, יהודה הלוי, תל אביב

פתיחה: יום חמישי, 23 בדצמבר 2021 בשעה 20:00