אמנית ישראלית נעמי עשת רוזנצויג מציגה בתערוכה הבינלאומית ה-1 לאמנות נאיבית בבולגריה

יצירות של אמנים נאיביים מ -17 מדינות יוצגו בתערוכה הבינלאומית הראשונה בגלריה נובה ארטספייס , סופיה בולגריה.  התערוכה תפתח ב -4 ביוני ותינעל ב17 ליוני 2021.  מאתיים יצירות של 67 אמנים מאירופה וגם מישראל  יציגו יצירות של  שמחת החיים, סיפורים צבעוניים, שיש בהם כיף, תעוזה, רומנטיקה, תמימות וקסם כמו שרק אמנות נאיבית יודעת לעשות.  בתערוכה תציג האמנית הישראלית  נעמי עשת רוזזנצויג חמישה ציורים. יחד איתה תציג גם האמנית הישראלית יודית יצחקי (חימר פולימרי). 

אמנות ישראלית
ציורה של נעמי עשת רוזנצויג כלניות

המבקרים בתערוכה יחשפו לבדים עם צבעי שמן ואקריליק, כמו גם רישומי דיו, עפרונות ופסטלים, צבעי מים ופסלי עץ וקרמיקה. הסגנון הנאיבי מאופיין בקלילות, בצבעים עזים, בראייה יילדית של  העולם, ללא כללים אקדמיים.

"הנאיביזם הוא חגיגת חיים, תענוג לחושים שאנו זקוקים להם לאחר יותר משנה של סגפנות. התערוכה היא תרפיה באמנות. היא מחדשת את החיוניות של כל מי שנכנס ומסתכל על העולם דרך העיניים הבהירות של היוצרים של התערוכה המגיעים ממדינות שונות באירופה. ", אומרת דניאלה אוסיקובסקה, אוצרת התערוכה. 

אמנות נאיבית ואינטואיטיבית היא תופעה חיה ופעילה בתרבות האמנות העולמית של ימינו. זה נקרא גם "אמנות הלב הקדוש", "אמנות היצר", "גולמי", "ניאו-פרימיטיביזם מודרני", "נקי מקנונים". הגדרות אלה מדגישות את הרגשיות והספונטניות שלו. לרוב, האמנים הם ללא השכלה אקדמית, אמנים אוטודידקטים.

נראה כי היום נאיביות היא דבר נדיר בחיים, האמנות הנאיבית והאינטואיטיבית בציור תופסת מקום מיוחד. זאת בשל יכולתם הייחודית של אמנים להציב את  האדם בעולם של חוסר נינוחות, נאיביות וטוהר רוחני.

האמנות הנאיבית בולטת במה שחסר לעיתים ברוב התחומים האחרים: מצב רוח. מבלי שהושפעו ממסורות האמנות, אמנים אלה מסתמכים על ניסיונם האישי ומציירים ציורים המשקפים את זיכרונותיהם, רצונותיהם וחלומותיהם. הנושאים שהם בוחרים קשורים לעיתים קרובות לילדותם, למקום לידתם, לסביבה בה גדלו, לשגרה היומיומית ולאירועים חגיגיים, אך הם מכסים גם נושאים פוליטיים, היסטוריים וחברתיים, שלא לדבר על עולמות אוטופיים פנטסטיים. באופן זה, אמנים נאיביים נבדלים על ידי עצמאות סגנונית מקורית וייחודית.

 

אמנות ישראלית
נעמי עשת רוזנצויג, נוף כנרת

התערוכה נתמכת על ידי הקרן הלאומית לתרבות של בולגריה הביאנלה לאמנות נאיבית, בולגריה 2021, שהתקיימה בתחילת השנה, העלתה לראשונה את בולגריה על מפת האירועים הנאיביים. התערוכה הייתה  וירטואלית והפגישה אמנים מ -47 מדינות מכל היבשות. התערוכה  הבינלאומית ה-1 לאמנות נאיבית שנפתחה השבוע  היא התערוכה האמיתית והפיזית של אמנות זו בבולגריה.במהלך פתיחת התערוכה, יוענקו על ידי חבר השופטים הבינלאומי את פרסי הביאנלה הקודמת. מלבד אמנים עכשוויים ניתן לראות בתערוכה גם יצירות נדירות של אמנים בולגרים כמו גאורגי קונונץ וקוסטה פורב.

 

אמנות ישראלית
נעמי עשת רוזנצויג, נמפות

נעמי עשת-רוזנצויג,  אדריכלית (תואר ראשון באדריכלות ובנוי ערים, הטכניון, חיפה, תואר שני באדריכלות התמחות בשימור מבנים ואתרים היסטוריים, הטכניון חיפה) ,ציירת ואוצרת תערוכות בישראל ובחו"ל. מציירת מילדות. תערוכה קבוצתית ראשונה ותערוכת יחיד ראשונה בגיל 21 ,במוזיאון רמת גן השתתפה בתערוכות רבות בישראל, אירופה ארה"ב ודרום אמריקה. 

אמנות ישראלית
נעמי עשת רוזנצויג זוג על ספה ירוקה

1 מחשבה על “אמנית ישראלית נעמי עשת רוזנצויג מציגה בתערוכה הבינלאומית ה-1 לאמנות נאיבית בבולגריה”

סגור לתגובות