אמן קוסטה מגראקיס Costa Magarakis בתערוכה ShoeArt פסלי נעליים סוריאליסטיים

ברחבת חנויות הנעליים של גן העיר תל אביב תוצג תערוכת הנעליים ShoeArtתערוכה של האמן קוסטה מגראקיס, ישראלי תל אביבי יליד יוון, המציגה פסלי נעליים סוריאליסטיים וצבעוניים בעלי עיצובים גרוטסקיים המשלבים סמלים ואייקונים בהשראת אגדות, מיתולוגיה וקולנוע. התוצאה המתקבלת היא גם בעלת צד אפל וגם הומוריסטי.
חומר הגלם הראשוני לעבודות של מגראקיס הן נעליים משומשות, מהן הוא יוצר בתהליך מיוחד של יציקת תבניות את הפסלים, המשלבים חומרים וטכניקות, ושמייצגים גם מסר אקולוגי. את הבסיס לעבודות הנעליים שלו מאתר האמן ברחוב. הוא אוסף נעליים זרוקות שלוכדות את תשומת ליבו ("נעליים מיוחדות שיש להן משהו לספר") והן הופכות לאחר תהליך לפסלים אמנותיים.

קרדיט צלם - התמונות באדיבות קוסטה מגראקיס

קוסטה מגאראקיס הוא אומן בעל הכשרה לאמנות שחי ועובד בתל אביב, עיר שממשיכה לעורר את חזונותיו החשוכים. הוא משתמש בסוגים שונים של מדיומים ומתמחה בפסלים. עבודתו יכולה לבוא לידי ביטוי כארץ פלאים גותית המאירה את האזור האפור בין אמיתות ושקרים. ולעיתים קרובות הוא שילוב של תמונות גרוטסקיות הנשאבות מסמלים וסמלים מודרניים הממוזגים עם מיתולוגיה, דת ומדע.

מגאראקיס: 'לעתים קרובות אני מוצא ארכיטיפים בספרי ילדים ישנים ובצעצועים. אני נמשך לדברים שמעוררים זיכרונות מילדות. הגרוטסקי והלא נודע הם כולם נושאים חשובים בגוף עבודתי. אני מנסה לבטא משהו ממוחי הפנימי '.

מגראקיס משתמש במבנה הנעליים כחפצי הבסיס לכמה מעבודותיו. בידי האמן, הנעלה מדומה הופכת לגוף של בעל חיים, כלי שיט או יצור מסוג חדש לגמרי. עבודתו מתוארת כקיימת בתוך "ארץ הפלאות הגותית המאירה את האזור האפור בין האמת לשקרים. קרדיט צלם - התמונות באדיבות קוסטה מגראקיס
קרדיט צלם - התמונות באדיבות קוסטה מגראקיס

לעיתים המוצר המוגמר מרגיש כאילו נלקח  מאיורים הממלאים ספרי ילדים. בין אם זה ז'ול ורן או טים ברטון, נראה שההשפעות משתרעות על פני זמן, החל מאיקונוגרפיה ויקטוריאנית ועד למוסכמות אימה מודרניות.

סצנות פנטסטיות מתגלות כאשר הוא מיישם דמויות זעירות על גבי צורת נעליים הפוכה, פלטפורמה לסצנה חדשה ומרחיבה. סוגים שונים של זכוכית, ברונזה, שרף, חימר, צבע ואמצעי מדיה אחרים משמשים לעיצוב יצירות אלה, בדרך כלל על מבני פיברגלס. וכל אחד מהם הוא יצירה מיוחדת במינה.

התערוכה ShoeArt תוצג בגן העיר תל אביב, אבן גבירול 71, בתאריכים 26 באפריל עד 25 במאי 2021.
שעות פתיחה: ימים א'-ה' 10:00-20:00. ו' – 9:30-15:00.