אמן קרמיקה גנאדי רויטיך על חומר עיצוב ויוצר

עבודתו של הפסל גנאדי רויטיך

"אני עוסק ביצירות קרמיקה בגלל ההזדמנויות הרחבות שגיליתי במדיום זה והעושר שאני מוצא ביצירת אמנות בחיימר. יצירות אמנות קרמיות מגלמות צורה, צבע, בנייה, מרקם וטכנולוגיה. ישנם תהליכים ייחודיים המיוחסים לאמנויות קרמיקה – פיסול, ייבוש, זיגוג, טכניקות ירי לכבשן – המניבים תוצאות שלא ניתן להשיג עם אומנויות פלסטיות אחרות.
עבורי אמנות קרמיקה היא סינתזה של צורות אמנות רבות: ציור, פיסול, אדריכלות, עיצוב וגרפיקה. אמנות קרמיקה מאפשרת לאמן לעבוד באופן מעשי, לחוות את אלמנט המגע תוך שהוא משאיר את חותמו בקצות אצבעותיו. שלב השריפה היא תוספת נדירה לעשייה, אלמנט האש משפיע.
יצירות האמנות שלי מושפעות מאוד מהאמנות היפנית. אני מנסה להדגיש את עושר המינימליזם: מבנה פשוט וקריא המעניק מרקם מורכב. כמות מינימלית של פיגמנטים המעניקים כמות מקסימאלית של צבעים וניואנסים האופייניים לשריפה בטמפרטורה גבוהה. וכך, אני עוקב אחר המסורת של מוריי, שואף אי פעם ליצור עבודות חדשות שיגרמו להם להתגאות בי" 

גנאדי רויטיך אמן קרמיקה עבודות למכירה
עבודתו של הפסל גנאדי רויטיך

כל יצירה של גנאדי נולדת בצורה אחרת, לפעמים זה כתוצאה ממשהו שחווה או שהעיר את תשומת ליבו . משהו שראה או שמע שהתחבר לו לזכרון אסוציאטיבי או משהו שאינו  בהכרח במודע. האובייקט שנולד מתחובר לכל החושים , לצבעים, לטקסטורה , לריח , למוזיקה ולתאורה. היצירה תמיד נולדת מתוך דיאלוג עם החומר , כשהוא מחזיק את החומר בידיים, כדוגמת חימר, פורצלן או כלי חרס " דרך התחושה באצבעות אתה חש את האופי של החומר בדרך המאפשרת לך להתחיל לתקשר איתו ובשילוב עם הניסיון שלך אתה מבין מה החומר "יכול לעשות"   לעיתים קרובות היצירה מופיעה מתוך ההבנה של שפת החומר " אומר גנאדי. 

 

גנאדי רויטיך אמן קרמיקה עבודות למכירה
וואזה של גנאדי רויטיך
עבודתו של הפסל גנאדי רויטיך

מקורות ההשראה של גנאדי: 

"המורים שלי והזכרונות הטובים שהם הותירו בי , עבודות של ציירים ומעצבים מעניינים, תערוכות טובות ואנשים טובים. מאד חשובים לי שלווה פנימית וקשר עם הטבע. פרח, למשל, יכול להיות מקור השראה נפלא עבורי" 

רויטיך אוהב לעבוד עם מגוון של חומרים וטכנולוגיות. לעיתים הרעיון ליצירה מופיע ממפגש עם מרקם מעניין מאובייקטים בחיי היומיום. זה יכול להיות פשוט כל דבר: קליפת עצים גסה, צלקת בפניו אדם מסוים, אספלט בכביש ועוד. מבטים מקריים נחרטים בזכרון ובתת מודע כולם בערבוב של שירה, פילוסופיה, אמנות, מוזיקה והרבה יותר ממה שהיוצר עצמו יכול להבין. 

עיצוב בקרמיקה מאד מסובך, ולכן יצירה מוצלחת משאירה את גנאדי עם תחושת סיפוק לאורך זמן , החימר השרוף נשמר מאות שנים מה שגורם לגנאדי תחושת אחריות גדולה כלפי הדורות הבאים. 

מעצב או יוצר בעיני גנאדי הוא אדם שבתוכו מתקיימים בו זמנית משורר, צייר, פילוסוף, טכנולוג ופסיכולוג, מהנדס וקונסטרוקטור, אקולוג וחוקר ובסוף גם אינטלקטואל מנומס ואנרכיסט חצוף. קיימים ויכוחים וקונפלקטים בין כל אלה אך בסוף הם מסתדרים מצוין. "מעצב הוא אדם שהודות לניסיונו העשיר וניסיונם של אחרים.יוצר סביבה חדשה לקיום האנושות תוך הבנתם של כללי קומפוזיציה והרמוניה של העולם" אומר גנאדי. 

גנאדי רויטיך אמן קרמיקה למכירה
עבודתו של הפסל גנאדי רויטיך

גנאדי נותן חשיבות רבה לעיצוב הבית כי הבית הוא המקום שאנו צריכים להרגיש הכי בנוח בו מאשר במקומות אחרים. לכן תחום הפעולה של המעצב בעיניו במתחם הבייתי הוא כמעט ללא גבולות. 

העיצוב של גנאדי הוא מנימליסטי והוא מאמין שמי שרוצה לעצב בית מעוצב ויפה צריך להיפטר מדברים מיותרים בבית, מינימליזם הוא העיצוב הכי טוב בעיניו. אם בבית הכי פשוט נשמרים סדר וניקיון ועומדת ווזה שעוצבה על ידי פסל או קרמיקאי מוכשר, ועל הקיר תלויה תמונה מרשימה של צייר איכותי אז באופן טבעי נוצרת אווירה של עיצוב בבית. 

גנאדי רויטיך
עבודתו של הפסל גנאדי רויטיך
עבודתו של הפסל גנאדי רויטיך