מועדון 'אלנבי 58', שנסגר לפני 20 שנה, יחד עם מועדוני 'לימון' ו'רוזלינד' המציאו את חיי הלילה של תל אביב אי שם בשנות ה90 ושמו את תל אביב על המפה העולמית. באותם ימים הצלם, האוצר והיוצר אלדד רפאלי היה משתתף פעיל בסצנת המועדונים מלבד עיסוקו בתיעוד חיי הלילה התוססים. ממש בסמוך באלנבי 48 בגלריית המדרגות אסמבלאז' תפתח ב2.9 תערוכה חדשה של רפאלי Day for Night – Allenby המתעדת את חיי הלילה של אותה תקופה. אוצרת נורית טל טנא.
בתחילת שנות ה-90 לאחר שסיים את לימודי האמנות שלו החל רפאלי לעבוד כצלם עבור עיתון תל אביב של ידיעות אחרונות, כשהוא עוד בתהליך גיבוש השפה הצילומית שלו עם המעבר לתל אביב ותוך כדי שהוא לומד את העיר הוא מקבל את מדור הלילה, חצי עמוד קבוע בו הוא יתעד צילומי לילה של תל אביב. במשך שש שנים שוטט רפאלי לילות שלמים ברחובות תל אביב כדי למצוא צילום לילה שיחזיק כפולה במדור. במשך היום צילם את תל אביב עבור העיתון ובלילה עבור המדור. הוא מתאר את התקופה:" בחיפוש אחר הצילום המבטיח למדור לילה ,ידיעות 1991-97 אתה מסתובב במחוזות שונים, אלנבי של שנות ה90 היה מקום קשוח, במעלה אלנבי שכן בית הספר לאומנות קמרה אובסקורה, חוויות מיוחדות יש לי ממנו, בהמשך המשולש של שנקין, שוק הכרמל שבו גרתי, היה מפגש מיוחד בין עוני, זקנים, זונות וצעירים שכבשו את העיר, שנקין היה בשיאו השוטטות במחוזות מורכבים אלו העלתה שאלות רבות של תשוקה וכאב, אנרגיה צעירה לצד זו המותשת חיבורים שיצרו אושר ויזואלי ,בתערוכתי החדשה יש חיבור בין עולמות חדשים לעולמות ישנים, לא תמיד קל לחבר".
בתערוכה סדרת תצלומי לילה של המועדונים שאליהם הגיעו אלפים מדי לילה, מוקד עלייה לרגל עבור בליינים, מוקד משיכה של הדי.ג'ייז המובילים בעולם, מוזיקה אלקטרונית התמזגה עם אלכוהול ואקסטזי, סקס מזדמן וווייב של חו"ל. משהו שונה וחדש שלא היה כמותו קודם מה שמשך לאזור אנשים מכל הארץ וביניהם אמנים, מוזיקאים וסלבריטאים. חלק מסדרת תצלומים זו הוצגה כבר ב-1994 במסגרת תערוכה קבוצתית "תל אביב- תיעוד זמני", במוזיאון ת"א לאמנות, ותצלומים אלו אף זיכו את רפאלי ב"פרס האמן הצעיר". במקביל לסדרה זו תוצג סדרה חדשה של רפאלי מהשנתיים האחרונות בה הוא יוצר מיזוג והרכבה בין שני הסדרות, בין הישן לחדש. בסדרה החדשה חושף לנו רפאלי לראשונה תצלומי טבע שצולמו באור היום ובנוסף תצלומי פרגמנטים מיצירות קלאסיות בעלות אספקט נוצרי דתי, מתקופת הרנסנס ובהן ציטוטים של דימויים אסתטיים מהנצרות, סמלים איקוניים, דמות ישו המת ומחוות תפילה. האוצרת נורית טל-טנא על התערוכה: "גוף העבודות מוצג בתערוכה כאסמבלאז' המורכב מתצלומים תיעודיים של חיי הלילה בתל אביב (1997-1991), מתצלומים באור היום של מרחבי הטבע הנשגב (Sublime), מתצלומי פרגמנטים מתוך יצירות קלאסיות בעלות אספקט נוצרי דתי (2021-2018), ומעבודת הווידאו The way to the high mountain (2019). הכלאה היוצרת התבוננות חדשה, גשמית ורוחנית, כלפי מרחבי הזמן והמקום וכלפי טבעו של האדם בעולם ניהיליסטי אקזיסטנציאליסטי; בדידותו וכמיהתו התמידית לאהבה".
אי אפשר שלא לתהות על החיבור בין הסדרות הללו ולחפש אחר הקשר בין חיי הלילה של תל אביב בשנות ה-90 לתצלום של טבע נשגב או לדמותו של ישו. בתהייה הזו טמונה כוחה של התערוכה Day for Night – Allenby המזמנת התבוננות חדשה על חיבור בין ניגודים בין יום ללילה בין נשגב לאפל בין בדידות לחיבור אנושי ואהבה. הניגודיות הקיימת בין הסדרות המוצגות יוצרת חיבור בין מרחב, מקום וזמן. משקפת לנו את שבריריות החיים על תקופה שהיתה ואינה מלמדת אותנו על הרצון שלנו לתת מקום לתשוקות ולפנטזיות ולשחרור חופש ואהבה ללא גבולות אך גם חיפוש אחר היפה, הנשגב והטהור. בתקופה זו בכמיהה שלנו לאסקפיזם ממציאות הזויה של סגרים הגבלות וחוסר וודאות נראה כי הניגוד הקיים בתערוכה עושה דווקא סדר בראש ובדיוק בזמן.
Day for Night – Allenby/ גלרייה אסמבלאז', אלנבי 48, נעילה: 22 בינואר