יום הזכרון 2022 הסרט "טיול עם אבא" יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל שטוטגרט בגרמניה

חדשות אמנות ותרבות
"טיול עם אבא" קרדיט: מור ישראלי

לקראת יום הזיכרון הקרוב יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל שטוטגרט בגרמניה סרט האנימציה הנפלא "טיול עם אבא"סרטן של במאית האנימציה המצליחה, מור ישראלי והמוסיקאית תמר סורוביץ' (שכתבה והפיקה). הסרט נכתב בהשראת סיפורה של תמר, יתומת צה"ל אשר אביה נפצע במלחמת יום הכיפורים ומאוחר יותר נפטר עקב פציעתו. בחיים מור ותמר הן בנות זוג שחיות כבר למעלה מ7 שנים על קו ישראל-פריז. בנוסף, בחודש מאי הקרוב תשיק תמר סורוביץ' את אלבום הבכורה שלה שגם הוא עוסק ביחסים בינה לבין אביה. שניים משירי האלבום הם פסקול הסרט.

 

"טיול עם אבא" קרדיט: מור ישראלי

פול, אבא של תמר נפצע אנושות במלחמת יום כיפור, ולמעשה מת מוות קליני בשדה הקרב. ניתוח חירום בשטח פתוח הציל את חייו. הוא שב מהקרב הזה נכה 100% אבל אף אחד לא באמת יכול היה לראות את זה, הוא היה נראה בן אדם רגיל לגמרי. במבט ראשון לפחות. במבט שני, היה לו חור. חור בחזה, בגודל של אגרוף לתוך הגוף, תוצאה של הוצאת ריאה והוא חי עם ריאה אחת, את השניה השאיר בשדה הקרב. כעבור 35 שנה, חודש לפני גיל 55, בעקבות דלקת כרונית הוא נפטר מהפציעה שלו. בסרט "טיול עם אבא" בפעם הראשונה תמר (בת 5), נוסעת עם אביה לחופשה במלון שבו הנופשים נראים קצת מוזר…דרך עיניה של הילדה מתחיל מסע אפוף בסוריאליזם. במהלכו תמר מגלה את הסיפור החבוי של אביה, חלק מחייו שהיא לא מכירה. "טיול עם אבא" מפגיש את הצופה עם טראומה ונכות בצורה פואטית ומרגשת. הסיפור מסופר דרך עיניה של ילדה קטנה, נחושה, מלאת דמיון וסקרנות. בסרט תמר תגלה בפעם הראשונה חור בחזהו של אביה. היא רואה משהו שמעורר את סקרנותה ועם זאת לא יוצר בה שום פחד, דחייה או שיפוט. הסרט מבקש לבחון את מערכת היחסים בין אב לבתו דרך החור כאלמנט מסתורי של גילוי, כמו גשר בו כל אחד עומד בצידו האחר ומביט על העולם דרך הפרספקטיבה שלו. האב חווה את החור כחתיכה חסרה ואילו הילדה רואה בו חלון להתבוננות. הסרט מראה שבזכות הגשר הזה והקשר האוהב שביניהם, אדם יכול לחיות עם חור, בחזהו כמו גם בנפשו. זהו סיפור המסע של תמר ואביה, פול, אחד עם השניה, אחת אל השני. במהלך הסרט פול לומד להראות עצמו לבתו כפי שהוא באמת.

 

"טיול עם אבא" קרדיט: מור ישראלי

הסרט נמצא ברשימה הקצרה לפסטיבל קאן. 

תרגום לעברית מוועדת הבחירה הרשמית של la semaine de la critique  : "ועדת הבחירה התרשמה מאוד מהרגישות והאיפוק של הסרט, הן בנושא והן מבחינה אסתטית, עם ציור שעשוי ללכת לכיוון נאיביות, אך במקום זאת הוא חד ולעולם אינו מתהדר, מחבק את נקודת המבט של הילדה על המצב תוך כדי. גם נותן קונטרה של בוטות עם החור הזה בחזה. ספקטרום המלחמה נוכח מבלי לרסק אי פעם את העדינות של מערכת היחסים בין אב/בת, תוך הסתמכות על הבלתי נאמר, על מה שמחוץ לפריים, נותן טווח חופשי לרגש."

אמנות ישראלית
"טיול עם אבא" קרדיט: מור ישראלי

טיול עם אבא / קו-פרודקשן : ישראל | צרפת

בימוי : מור ישראלי | תסריט : מור ישראלי, תמר סורוביץ', מיקי פרומצ'נקו | סטוריבורד : מור ישראלי, אמיר פורת | רקעים : אלכסי מורון, עידן ברזילי | אנימציה : אלכס חלבניקוב, עומר שרון, שחר שייה, מתילד רוי, גיום בוראשו, מור ישראלי | צביעה : עומר שרון, נעמה צרפתי, מור ישראלי | קומפוזיטינג : דן ברגר | עריכה : אפרת ברגר |ייעוץ עריכה : אריק להב ליבוביץ' | עיצוב פסקול : אביב אלדמע 

מוסיקה מקורית : תמר סורוביץ' | מפיקה : תמר סורוביץ' | מפיקים שותפים : וירג'יני בודה, ג'רום נוגרוליס

הסרט נתמך על ידי CNC, מפעל הפיס, קרן גשר, ותרומות פרטיות