הספר עוסק בהצגת התהליך בתכנון בית ספציפי הוא "הבית הכתום" ובנייתו. תהליך ארוך משלב התכנון ועד להשלמת הבנייה של כל בניין. התכנון המודולרי של גינזבורג בנוי מחמישה שלבים, שכל אחד מהם תלוי ונבנה על פי השלב הקודם לו. תהליך המבטיח שההחלטות שתתקבלנה לא תהיינה החלטות המבוססות על החלטות אישיות , אופנות או גחמות ונטול שיקולי אסתטיקה כמטרה בפני עצמה.
במילים אחרות, בעיצוב והתכנון של גינזבורג אין אלמנטים מקריים , "עיצוביים" או אלמנטים הנובעים מהעדפה אישית המבוססת על טעם אישי , טרנדים או סטנדרטים קיימים. "החללים, הצורה, החומרים וטכניקת הבנייה לא נוצרו מתוך בחירה סובייקטיבית המבוססת על אסתטיקה; בניין אינו פסל או יצירת אמנות . לצורת הבניין יש אפשרות לפתור סוגיות כגון פרטיות, קירור וחימום ללא שימוש באנרגיה מלאכותית, והצורה בתורה יוצרת את הצורת חללי הפנים, אך לא פחות מכך את צורת החללים האופפים את הבניין. החללים, החומרים והצורה מכוונים ומגמתיים. כל אחד מהם משרת את אחת ממטרות התכנון" אומר גינזבורג.
"הבית הכתום", ושאר הבתים הרבים שנבנו ברחבי העולם על פי אותו עקרון , מייצג תפיסה אדריכלית שבה הבניין ממלא אחר המטרות שלשמן נועד באמצעות היותו אובייקט בעל מאפיינים צורניים ספציפיים. תפיסה זו מנוגדת לתפיסה שאפיינה את האדריכלות המדורנית במאה העשרים, הטוענת כי הצורה היא תוצאה של פונקציה , אך היא גם שונה מהתפיסה ההיסטורית , הרואה אמנם בצורה מטרה בפני עצמה, אולם מההיבט האסתטי שלה הכפוף לסטנדרטים מוגדרים של סימטריה ופרופורציות.