גל לוינסון בהופעת בכורה נועזת בתיאטרון קליפה

בין הבגדים תיאטרון קליפה
צילום: רומינה גוטיירז

"יש לי חולצת טישרט דקה שאני אוהבת לישון איתה. בבוקר אני מקפלת אותה ומכניסה אותה בחזרה לארון, בין שאר החולצות, ובלילה אני מוציאה אותה שוב". לכל פריט לבוש יש השפעה אחרת על הגוף, על שימור צורת הגוף, על התנועה שלו, ועל העדרה.  במופע "בין בגדים" אשר יעלה ב-8 וב-9 ביוני בתיאטרון קליפה יוצרת הפרפורמרית גל לוינסון דיאלוג בין גוף ובגדים, דרך תנועות ופעולות של חשיפה והסתרה, על הבמה נוצר מרחב לבחון נושאים כמו אינטימיות, אירוטיות ויחסים עם בגדים.בעזרת בגד, מפוח וגוף נוצרות תזוזות עדינות שמשפיעות כאן ושם וכאן. לרגעים הבגד מפעיל ומניע את הגוף, ולרגעים הגוף מניע ומשנה את צורתו של הבגד.היוצרת בוחנת את המתח שבין הבגד, הסימבוליות שבו, אל מול גוף חשוף, בתהליך של התפשטות והתרסה עד לכדי השלמה וקבלה של גוף עירום.   

בין הבגדים תיאטרון קליפה
צילום: רומינה גוטיירז

גל מספרת: "בהכשרה שלי אני באה מעולם המחול, כשאני יוצרת זה לא בדיוק יוצא לי מחול אבל תמיד הגוף הוא נקודת היציאה ליצירה ושאלת הגוף המופיע של הרקדנית. בתהליך העבודה בתיאטרון קליפה, שם בכל פעם עליתי במדרגות בית כנסת לשעבר ונכנסתי לתאטרון התלבטתי בכל פעם אם לסגור את וילונות הקטיפה לכסות את חלל החזרות מחלל המשרדים או לחשוף אותו. טיפסתי בכל פעם על הסולם כדי לדלות פרטי לבוש מקופסאות ציוד, מקוטלגות לפי שמות ההצגות של קליפה לאורך השנים, ולהביא אותם איתי לחזרה." התנועה בין גילוי להסתרה, בבית הכנסת (לשעבר), נעה על הגבול שבין קודש לחול, בין עירום למלבוש.

צילום: רומינה גוטיירז

גל לוינסון רקדנית ואמנית, ילידת שנת 1991.  חיה ועובדת בישראל ובספרד. התגוררה בירושלים, באר שבע, מצפה רמון, דימונה, עתלית, תל אביב ומדריד.  יוצרת במסגרת תיאטרון קליפה ומשתפת פעולה עם אמנים שונים, ביניהם לילך פנינה ליבנה, דניאל שופרא ומעין דנוך, תיאטרון החנות, ורקדנית לשעבר בלהקת המחול של ניר בן גל וליאת דרור. בעלת הכשרה מקצועית מעולם המחול. בשנים האחרונות שיתפה פעולה עם אמנים מעולם הפרפורמנס, תיאטרון חפצים ואמנים פלסטיים, במסגרת לימודי תואר שני ב-Performing Arts & Visual Culture, במוזיאון ריינה סופיה במדריד. יצירותיה של גל משלבות בין הדיסיפלינות השונות באמנויות, כאשר נקודות המוצא שלה היא מחקר סביב שאלות הגוף של היוצר. "בין בגדים" עולה במסגרת הפרויקט החדש של תיאטרון קליפה אנחנו לא לבד המורכב מ-7 קטעי סולו בהם מתנהל דיאלוג בין המופיע למלאכת כפיים. מתוך העיסוק במלאכות שונות, נחקרת איכות פרפורמטיבית אחרת, שונה מזו הנהוגה במופע או הצגה ומונחית על ידי פעולה יצרנית של המופיע. משינוע חפצים אקראיים ובניית אתר טיקסי, דרך כיפוף ויישור לום ברזל, אל קדרות ועבודה על אבן ריחיים, ועד לקיפול בגדים -כל מה שעוזר להתמודד עם העצמי, עם הלבד ועם עידן המייתר כמעט לגמרי את עבודות הייצור ועבודת הגוף. מקבץ יצירות זה ממשיך ומעמיק את מחקרה רב השנים של הקבוצה בתיאטרון פיזי ובשלל גווניה של אומנות ההופעה מול קהל ויחסי מופיע-צופה.

בין הבגדים תיאטרון קליפה
צילום: רומינה גוטיירז

יצירה וביצוע: גל לוינסון | ליווי אמנותי: עידית הרמן | צילומים: Romina gutierrez

 

8 ביוני, יום חמישי, 20:30 

9 ביוני, יום שישי, 15:00


תיאטרון קליפה | רחוב הרב קוק 37, תל אביב 

מחיר כרטיס: 70 ₪
*המופע כולל עירום

רכישת כרטיסים באתר תיאטרון קליפה  clipa.co.il



אולי יעניין אותך גם

הצגה בתאטרון הקאמרי
רותי תמיר והדמויות מהסיפורים של עגנון בתיאטרון הקאמרי