ינון גל און צילומים מרהיבים מתחת למים

ינון גל און צילום מתחת למים
צילום: ינון גל און

ינון גל און רק בן 18 ועבודותיו כבר מוצגות ברחבי העולם, הוא מיוצג על ידי גלרית OBLONG  בדובאי והיה בין האמנים הראשונים שהציג בתערוכה "תהום של אושר" באמירויות אשר זכתה להצלחה גדולה באמירויות ולהד תקשורתי נרחב בעולם, עבודתו "קלות צהובות 2020" הוצגה לאחרונה  בבית האספנים בפיאטרה סנטה באיטליה, הוא הציג בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל והשתתף בתחרויות ופרוייקטים רבים, והוא רק בתחילת הדרך.

האם טבילה מתחת למים יכולה לחולל טרנספורמציה? יכולה ליצור שינוי במצולם? מסיפורו של ינון גל און מגלים כי צילום מתחת למים אכן מחולל שינוי במצולם אך גם בצלם עצמו. ינון גל און החל לצלם בגיל 7, וכמו סיפורי הצלחה רבים זה קרה ממש במקרה כשהוא נחשף למצלמה המצלמת מתחת למים שקיבלה אימו במתנה. החיבור בין האובייקט הייחודי הזה לילד בן ה7 עם הפרעות קשב, הדיסלקציה והקשיים החברתיים והלימודיים היה מיידי. הוא החל לצלם את בני משפחתו וקרובים והבשורה על הילד המצלם מתחת למים התפשטה וזימנה לבריכה הבייתית שלהם מצולמים רבים, ביניהם אנשי תרבות, אומנים ומפורסמים שמצאו סוג של ריפוי במפגש בין המים המצלמה וינון. התחביב שעם הזמן הפך לקריירה אמנותית ריפא את ינון, חיזק את האמונה והבטחון העצמי שלו ללא היכר, ההשפעות הטרנספורמטיביות של הפורטרטים שלו על המצולמים מתחת למים התגלו כמחוללי ריפוי גם עבורו. המצולמים חווים את ההשפעות המרפאות של צלילה במים ומרגישים טוב עם עצמם כאשר הם רואים את הדיוקנאות המתקבלות. על ידי שילוב של טבילה מוחלטת עם צילום פורטרטים, גילה ינון טיפול רב עוצמה שיכול לעזור גם לאחרים הוא הבין והרגיש בגיל צעיר מאד שכוח המים בשילוב עם תהליך היצירה מרפא את הגוף והנפש ומהר קיבלה האמנות מקום במקום הפרעת הקשב שהיתה חלק מרכזי בחייו. 

 

ינון גל און צילום מתחת למים
צילום: ינון גל און

מתחת למים חוקר ינון את המרחב שבין נוכחות פיזית למטאפיזית. בין הנשימה לבין הנשמה. מתחת למים יש לו את החופש לתפוס במצלמתו את המחשבות העמוקות, הזיכרונות, הכאב וההנאה, הקיימים מעבר לוויזואלי או למוחשי. תפיסות ורגשות שלוקחים את הנשימה לפני שהם מתגבשים למילים. ינון צולל עם נושאי הצילום שלו למחשבות העמוקות ביותר ומצליח לתעד זאת עבורם. זהו תהליך ריפוי הדדי הן עבור האמן והן עבור המצולמים, מסע שהם עוברים יחד, בלי לדעת מה הוא יחשוף. תהליך יצירת האמנות מוצע כתהליך של ריפוי. עבודתו של ינון נעוצה בחיפוש שלו אחר גילוי עצמי, מכיוון שצילומיו הראשונים מתחת למים צולמו כבר בגיל צעיר יחסית, היא התפתחה כחלק מהצמיחה וההוויה שלו.

ינון גל און צילום מתחת למים
צילום: ינון גל און

המצולמים מוצאים את העבודה עם ינון מנחמת ומרגיעה מאד. רובם מספרים על התגברות על מכשולים וקשיים מתחת למים ומחוצה להם בעקבות העבודה המשותפת. אנשים מרגישים חופש לשתף את ינון בסיפורים ובפחדים הכי כמוסים שלהם. ינון אינו מרפא ואינו מתיימר להיות כזה הוא מבחינתו מצלם רגש "אפשר לצלם רגש " גילה בגיל 10 ומאז הוא מחפש אותו יחד במסע המשותף שלו עם המצולמים. בסבלנות רבה הוא מדריך צעד צעד את המצולם, הוא מסביר לו כיצד להתייצב במים מחבר אותו לשקט של המים, אותו שקט שהוא גילה בעצמו, לנשימות שלו ואט אט מגיע לאמת של המצולם, לתחושה האמיתית. 

 

ינון גל און צילום מתחת למים
צילום: ינון גל און

ינון מספר: "מאז שאני זוכר את עצמי התחברתי לרגשות שלי הכי טוב מתחת למים. כשהמצלמה נכנסה לחיי בגיל שבע, הרגשתי שמצאתי את הדרך לבטא את עולמי הרגשי. כאן התחיל תהליך היצירה שלי ממנו צמחתי והתפתחתי כאדם. במהלך השנים תיעדתי מתחת למים את הרגשות, המחשבות והחלומות של מאות אנשים ולמדתי כי למים יש כוח לקבלה ולריפוי. האמת צפה במים ומשחררת אותך לחופשי. במשך שנים התחברתי לאנשים בתהליך צילום דרך מקומות של כאב וזיכרון, השנה הרגשתי שאני רוצה להציף אותם באושר. אושר רגשי ואושר חזותי". כאמור, השנה הציג ינון גל און בתערוכת אמנות באיחוד האמירויות כך הוא מתאר את התהליך: "בפרויקט הנוכחי, עליו אני עובד בשנה האחרונה, רציתי לבחון מחדש את המציאות לאור כל השינויים שחלו סביבנו. ברגעים של חוסר ודאות, אני מאמין שאנחנו מתחברים יותר לעצמנו, לאמונות שלנו ולטבע. הרגשתי שאני נע בין מציאות לדמיון, בין הגלוי לנסתר, בין הפיזי לרוחני וכך, בעיניי, עבודות אלה נעות בין ריאליסטי לסוריאליסטי".

 

ינון גל און צילום מתחת למים
עבודותיו של ינון גל און בגלריית OBLONG בדובאי

הסיפור של האמן  ינון גל און  הוא מעבר לסיפור על אמנות הוא סיפור על מציאת המקום הנכון. ד"ר קן רובינסון כתב על זה: "הרבה תלוי בהזדמנויות וניצול נכון שלהם לגילוי נטיותינו הטבעיות ולאן שהן יכולות להוביל אותנו. הרבה תלוי בהזדמנויות הנקרות בדרכינו, בהזדמנויות שאנו יוצרים לעצמנו ובאופן שאנו מנצלים אותן.  לא פעם אנו זקוקים לעזרתם של אחרים בזיהוי כישרונותינו האמיתיים ולא פעם אנו יכולים לעזור לאחרים לגלות את החוזקות והכישרונות שלהם"  עלינו  מוטלת החובה לבדוק את כישרוננו בתחומים שונים ומגוונים. ינון בחר יחד עם הסובבים אותו לא להיכנע להפרעה אלא להפוך אותה ליתרון וכהזדמנות לצמיחה. סיפור השראה!