סיפורה וספריה של וובעלם טזזו מקונן – סיפור הצלחה של מבצע משה

סיפורה של וובעלם טזזו מקונן, כאשת חינוך, כסופרת ומאמנת אישית, משפחתית, חברתית לילדים ונוער,מתמחה בקבלת השונה הוא סיפור הצלחה בקליטת עליה של יוצאי אתיופיה.

"לאהבה אין צבעים, תאהב את עצמך ותגשים את חלומך" אומרת וובעלם טזזו מקונן ובכך היא מבקשת לעודד את כל יוצאי אתיופיה בתקופה קשה ומאתגרת עבורם ועבור כל תושבי ישראל. "נתינה היא הקבלה הכי גדולה, תן כדי לקבל. הבחירה חופשית, היא לגמרי שלך," היא מוסיפה מניסיון של שנים בהתנדבות קהילתית למען יוצאי אתיופיה ולמען החברה הישראלית בכלל. ספרה השני "ילדה כהה ילדה בהירה" הוא ספר ילדים על קבלת שונות ממקום של עוצמה. ספרה ילדה כהה ילדה בהירה נולד, בעקבות גילוי הגזענות, בתקווה שהעולם יתעורר עוד לפני הקורונה שכולנו ישות אנושית אחת וצריכים ללמוד לחיות בסובלנות ובסבלנות אחד עם השני. בשנת 2019 תורגם הספר לאנגלית בשם "dark girl fair girl".

וובעלם טזזו מקונן, 1975 עלתה לישראל במבצע משה בשנת 1984. יש לה תואר שני בחינוך מאוניברסיטת בר אילן ודפלומה בכירה באימון ממכללת iccm ולאחרונה היא סיימה לימודי תעודה במנהיגות חינוכית באוניברסיטת תל אביב. 

כבר בשנת 1991 התנדבה במועצה למניעת תאונות דרכים בעיריית פתח תקווה ועד היום היא תורמת לקהילה, בין אם זה בקבוצת מאמנים בהפנינג לילדי פנימיית "עלומים" בכפר סבא או בחונכות פר"ח לילדים במצוקה והתנדבות בקרן אייס"ף בפתח תקווה ובשכונת התקווה. 

לצד כל זה מתווספים תארים בחינוך, תעודת הוראה בתלמוד ועוד. וובעלם .היא מרצה בתחומים רבים של העצמה אישית, חברתית ומשפחתית. סיפור מסעה המרגש חוצה יבשות ובימים הקרובים תערוך שיחה לקהילה יהודית בארצות הברית. בין השנים 2019-2020 ניהלה את מעון אמונה באוניברסיטת בר אילן בנוסף להיותה מנחת קציני ביקור סדיר במחוז מרכז, משרד החינוך. 

היא הוציאה שלושה ספרים תראפוטים לילדים, הורים ומורים. הראשון: "מסע"-המספר על התמודדות עם אתגרי החיים מתוך ראיה חיובית, "המסע" הוא סיפור חייה מיום שנולדה באתיופיה ועד שהקימה בית בישראל: סיפור התמודדות עם קשיים בלתי צפויים, מכשולים, צער, מחלות וצרות בדרך לארץ החדשה ובהתערות בה. המסע של וובעלם הוא סיפור של גילוי, אמונה ואהבה. למרות התלאות והייסורים וובעלם שרה לעולם. שרה לעצמה. שרה לבורא עולם. ברע היא רואה את הטוב. בכישלון היא רואה את ההצלחה. ספרה השלישי, פרי עטה בנושא התמודדות עם פחדים נקרא: "מילות הקסם של רועי". הצלחתה הספרותית מתווספת לפעילות אקדמית, התנדבותית ומקצועית רבה ובעזרה לכל דורש ומכל מגזר.

 

וובעלם טזזו מקונן /מַשֶּׁהוּ צוֹמֵחַ בְּתוֹכִי
מַשֶּׁהוּ צוֹמֵחַ בְּתוֹכִי
מַכֶּה שֹׁרֶשׁ
יוֹצֵר גַּלִּים
גָּדֵל, תּוֹפֵחַ.
יְצִירַת מוֹפֵת.
כְּשֶׁתִּוָּלֵד
הִיא תַּהֲפֹךְ לְנַחֲלַת הַכְּלָל.
כְּשֶׁתֵּצֵא לַאֲוִיר הָעוֹלָם
אֶחְבֹק אוֹתָהּ
זוֹ מַשְׁמָעוּת חַיַּי.
אֲנִי צוֹפָה לָהּ עָתִיד מַזְהִיר
יָפֶה, מְגֻוָּן וְעָשִׁיר.