רן לוי או בשמו המוכר יותר 'רן ארט' הוא צייר בסגנון ריאליסטי ומורה פרטי לרישום בעיפרון וציור עם דגש על לימוד היסודות בסגנון פיגורטיבי, ריאליסטי, מהתבוננות ומהדמיון. בין היתר הוא גם מלמד פרספקטיבה לינארית ואטמוספרית, קומפוזיציה, קונספט ארט, פרודקט דיזיין ועוד. אך מה שמעניין ביותר הוא הבלוג העשיר בתכנים איכותיים ומושקעים של לימוד רישום וציור שלו גם אתר מראה בינלאומי עם אלפי עוקבים. הבלוג כולל מאמרים ללימוד רישום וציור, סקירת ציוד, וגלריות של אומנים מעוררי השראה. הבלוג מתעדכן באופן קבוע. רן שיתף איתנו במספר כלים ושיטות ליצירת אשליית עומק בציור. תהנו.
1. נפח
לאובייקט יש נפח. בציור מציגים זאת (בין היתר) על ידי אזורים בהירים ואזורים כהים. ללא ערכי בהירות האובייקט נראה שטוח.
2. גודל
ככל שאובייקט רחוק יותר הוא נראה קטן יותר. לכן, כאשר מציירים אובייקטים דומים, אך עם גדלים שונים, נוצרת אשליית עומק.
3. הסתרה חלקית
כאשר אובייקט מסתיר חלק מאובייקט אחר, ניתן להסיק שהוא נמצא לפניו. זו אחת השיטות החזקות והיעילות ביותר ליצירת אשליית עומק בציור.
4. שוליים
אין קווים בטבע (כל האובייקטים עשויים ממולקולות). בציור, חשוב לשים לב איך כל אזור מסתיים, אם בשוליים חדים, או רכים.
ככל שאובייקט רחוק יותר, השוליים שלו יהיו רכים יותר. זאת אומרת, מטושטשים.
גם עבור אובייקט בודד אפשר ליצור שוליים רכים יותר עבור אזורים רחוקים.
הדוגמה הבאה נעשה שימוש בכל השיטות שראינו עד כה. אובייקט רחוק נראה קטן יותר, ובעל שוליים רכים יותר. הסתרה חלקית (האובייקט הקרוב מסתיר חלק מהאובייקט הרחוק), וערכי בהירות (נפח).
5. אופק
אופק מחלק את הציור לקרקע ושמיים, ועוזר בתחושת עומק. בנוסף, כאשר יש אופק, האובייקטים לא נראים מרחפים.
בנייר ציור אין עומק (הוא שטוח). משתמשים בגובה כדי ליצור אשליית עומק. ככל שאובייקט קרוב יותר לאופק, הוא נראה קטן יותר ורחוק יותר.
6. פרספקטיבה לינארית
פרספקטיבה היא אחד היסודות החשובים ביותר בציור, במיוחד עבור ציור קומיקס, קונספט ארט, עיצוב מוצר, ועוד.
על ידי שימוש בגאומטריה בסיסית ניתן להציג את העולם התלת-ממדי באופן מדויק על אזור שטוח כמו נייר, קנבס, או מסך מחשב.
בפרספקטיבה, משתמשים באופק ובנקודות היעלמות.
כך ניתן להשיג ציור ריאליסטי.