גיטריסט ישראלי כפיר אוחיון מציג חומרים מקוריים והם פשוט מעולים!

לאחר שצבר קהל של מיליון וחצי עוקבים דרך ערוץ היוטיוב הפרטי שלו עם קאברים ללהיטים של לד זפלין, העקרבים,סייה ועוד רבים וטובים. הגיטריסט הישראלי מראה לעולם שהחומרים המקוריים שלו לא פחות טובים מהקאברים שעשה עד היום, התגובות של הקהל מעולות , 1200 שיתופים לקטע מקורי הם ברכת הדרך של הקהל לגיטריסט הישראלי הכי מבוקש בעולם! 

כפיר הוא אחד הכוכבים הסנסציונים ביותר ביוטיוב ו”מגנט קליקים” אדיר בתעשיית המוזיקה” כריסטיאן האוז, de.Bonedo

“הרמת את הסולו הזה לרמה מדהימה… אני חייב להגיד שאם היית בסביבה בשנים 86-85 …הייתי משכנע את מארק  (קנופלר) לצרף אותך… נהניתי מהעיבוד שלך מאוד, בדיוק שלחתי את הלינק למארק” 

 טרי וויליאמס, מתופף, Dire Straits 

אלה הם רק חלק מאלפי תגובות שקיבל אוחיון מהארץ ומהעולם על הביצועים שלו ללהיטים הגדולים ” הוא משתמש במיתרי הגיטרה במקום במיתרי הקול בדיוק רב כדי להביע את השיר. כשהוא מנגן את “רפסודיה בוהמית” אפשר לדמיין את פרדי מרקורי שר”  אומרת מאיה נחום שחל, מכלכליסט.

מוזיקה ישראלית

זה כבר 14 שנים שערוץ היוטיוב שלו פעיל אך הפריצה הגדולה התרחשה כשאוחיון עשה את  הקאבר הראשון שלו  לשיר "שנדליר" של סיה  לפני כ- 7 שנים שצבר 50 אלף צפיות שנחשב לכמות גדולה באותה תקופה , משם החלה ההצלחה והחשיפה הגדולה. אוחיון הבין שעלה על נוסחה מנצחת והיא קאברים לשירים ידועים ובכשרון רב החל האמן בן ה41, ליצור קאברים בהם הוא מנגן את תפקיד השירה ולא את הליווי כשהגיטרה היא הכוכבת הראשית בסרטונים שלו. 

כפיר אוחיון הוא תופעה. כגיטריסט ידוע ברחבי העולם יש לו כיום מעל לרבע מיליארד צפיות ומיליון וחצי עוקבים ביוטיוב, 3.1 מיליון עוקבים בפייסבוק, חצי מיליון עוקבים באינסטגרם ומאות אלפי שיתופים, והוא עומד היום על כ300,000 צפיות ביום.  עוקבים אחריו באינסטגרם, מוזיקאים וידוענים כמו: סלאש, שון מנדז, ניקי סיקס, ג'ייסון מומואה ועוד. ויש לו כבר 9 אלבומים! 

כפיר מייצג ועובד עם חברות גיטרות ומגברים רבות כמו: Man Music, Ibanez, Ball Ernie, Cort, Boss, Fender ועוד.  כגיטריסט כוכב רשת מצליח קיבל כפיר הזמנות לאירועים בחו"ל כמו Guitcon של חברת פראמוס בגרמניה, צילם קליפים  עם גיטריסטים ידועים נוספים כמו פיט ת'ורן (קריס קורנל), X Phil) בון ג'ובי) ומיכאל פלמיסאנטו מערוץ "Guitargate " והוזמן להשתתף גם ב- University Gearhead Thomann שנמשך כשבוע בחנות המוזיקה הגדולה באירופה. 

כאמור , מה שמייחד את הסגנון של כפיר מנגנים אחרים ברשת היא שכפיר מנגן קאברים של שירים ידועים, וכשהוא מנגן, הוא הופך את  הגיטרה לזמר/ת. הוא מנגן את תפקיד השירה בגיטרה ברגישות ובמיומנות יוצאת דופן. כשהוא עובד על קאבר הוא מקשיב ולומד אותו בצורה יסודית , מפרק אותו לגורמים ממש, מאט אותו ומוציא כל ניואנס. "רק לאחר שאני ממש מכיר את השיר על בוריו, אני עושה אותו במדויק אחד לאחד או נותן לו אינטרפרטציה משלי" מסכם כפיר. 

ב”Sultans of Swing” של הדייר סטרייסט, למשל הוא גם עשה גרסה נאמנה, גם גרסת מטאל וגם גרסת ג’אז.  אבי סינגולדה, מגדולי הגיטריסטים הישראלים, צפה בכמה סרטונים של אוחיון ואמר: “מה שהוא עושה מדהים, יש לו טכניקה מעולה ויכולות בכל הסגנונות”. באמת צריך לשמוע כדי להבין, הנגינה  שלו מצליחה לגעת באנשים רבים, מרטיטה את הלב המתקשה להישאר אדיש. 

כפיר אוחיון

להתחיל קריירה וחשיפה מוזיקלית עם קאברים מתגלה כנוסחה להצלחה עם יתרונות רבים. להקות מפורסמות רבות כמו הרולינג סטון התחילו כלהקות קאבר, אין ספק שכתיבת חומר מקורי מתגמלת מאד, אבל זה לא תמיד בא באופן טבעי. עבור מוזיקאים רבים, כתיבת שירים יכולה להיות תהליך מייגע הכולל שעות רבות של נעיצות  מבט בפיסת נייר ריקה ורעיונות מוזיקליים מגיעים למבוי סתום. גם קיים החשש שעד שאנשים אחרים לא ישמעו את השיר החדש שלך, קשה לדעת אם זה באמת הולך להיות נאמבר מנצח. 

להקות ויוצרים רבים ציינו מוזיקאים רבים אחרים כהשראה ליצירותיהם. לדוגמא, אמנים כמו ביונסה, פרנק אושן ובק  דיברו בפתיחות על הכבוד והאהבה שלהם למוזיקה של פרינס. בטוח  תתקשו למצוא להקה שלא קיבלה השראה מהביטלס בצורה כלשהי שבין תלמידיה המפורסמים תמצאו את  נירוונה, קיס והביץ' בויז .

נראה כי היתרון הבולט בבחירה של אוחיון להתחיל בקאברים ולא מיד בחומרים המקוריים היא בחירה טובה שהבליטה את הכשרון של אוחיון לקחת שיר וליצור לו קאבר בלתי נשכח. לקחת שיר מוכר כשהמבצע המקורי הוא כוכב ולעשות קאבר מוצלח ולא פחות טוב מהמקור זו אמנות ! יש תחושה אמיתית של הישג כשאתה לומד איך לנגן קאבר ,זה לא אומר ששליטה בחומר המקורי שלך אינה מספקת, אבל לדעת שיש לך מה שנדרש כדי לשלוף שיר קלאסי ולהפוך אותו ללהיט באינטרפטציה שלך פירושו שאתה בדרך להצלחה.

אוחיון מצליח  קאבר אחר קאבר לנפץ את התפיסה המוטעית שקאבר יכול להיות משעמם ולא מעורר השראה. הוא מצליח להוסיף את האמירה שלו בכל קאבר שהוא מעלה ומבליט את הסגנון המוסיקלי הייחודי לו וזה עוד לפני שהקשבנו לחומרים המקוריים שלו. 

נראה כי האימון הרב של אוחיון בהאזנה הבלתי פוסקת למוזיקה וניגון קאברים חידדה את המיומנות שלו , פירוק להיטים מפורסמים והאזנה להם מאות פעמים הכינה את הקרקע ליצירת חומרים מקוריים מוצלחים משלו. הנוסחה של אוחיון התגלתה כנכונה אנשים אוהבים לשמוע קאברים איכותיים וזה בדיוק מה שצריך יוצר מתחיל, זו דרך נהדרת לחמם את הקהל (במקרה זה 1.5 מיליון עוקבים) לדבר האמיתי. 

בימים אלה כשהוא חמוש בבטחון בימתי, עם קהל מעריצים נרחב עושה אוחיון את צעדיו הראשונים במעבר מעולם האונליין לעולם הפיזי, למגע הבלתי אמצעי עם הקהל ,עם חומרים מקוריים משלו, בהופעה חדשה ומבטיחה,  הכרטיסים כבר אזלו!